Kuuntele blogi
GoToWebinar on erittäin suosittu webinaarijärjestelmä, joka mahdollistaa live-webinaarien tekemisen ja webinaarin valmiin tallenteen jakamisen osallistujien kanssa, kun webinaari on pidetty. GoToWebinar mahdollistaa myös simuloitujen live-webinaarien tekemisen. Näin voit isännöidä ennalta nauhoitettuja webinaareja, jolloin webinaari tuntuu yhtä vuorovaikutteiselta kuin live-webinaari. Integroimalla HubSpotin ja GoToWebinarin pystyt luomaan mielenkiintoisia webinaareja ja niihin liittyvää tehokasta markkinointia.
HubSpotissa voit luoda rekisteröintiä varten landing pagen, minkä jälkeen yhdistät kyseisen sivun GoToWebinariin. Kutsut, muistutukset ja follow-up sähköpostit voit siis lähettää HubSpotista. Kun webinaareihin liittyvä on säilytettävissä HubSpotissa – säästät aikaa ja vältyt mahdollisilta datan siirtämisessä syntyviltä virheiltä.
Integraation avulla voit luoda kohdistettuja listoja, jotka perustuvat tuleviin ja aiempiin webinaareihin. HubSpotin avulla voit käyttää listoja liidien kvalifioimiseen ja nurturointiin. Kaiken kaikkiaan, GoToWebinar on helppokäyttöinen ja luotettava työkalu webinaarien järjestämiseen.
Näiden kahden järjestelmän integroiminen on suoraviivaista, sinun tulee vain kirjautua HubSpot-portaaliin, yhdistää nämä applikaatiot ja kirjautua GoToWebinariin. HubSpotilla on aiheesta artikkeli, josta löydät yksityiskohtaiset ohjeet integroimiseen. Artikkelin voit lukea täältä.
Zoom-webinaarityökalu on myös mahdollista integroida HubSpotin kanssa. Olemme käyttäneet Zoomia monta vuotta, sillä se on luotettava webinaarialusta. Osallistujiin liittyvä data siirtyy HubSpotiin, mikä mahdollistaa listoihin liittyvän segmentoinnin ja markkinoinnin automaatioiden toteuttamisen. Kuitenkin, jos tarkoituksenasi on järjestää useampi kuin yksi webinaari kerrallaan ja joku koittaa rekisteröityä useampaan webinaariin saman ajanjakson aikana, osallistuja saa vain yhden osallistumislinkin.
Zoom-integraation tekeminen toimii lähes samalla tavalla kuin GoToWebinar-integraation: kirjaudu ensin HubSpotiin, klikkaa Integrations-osiota ja sen jälkeen valitse “Connect an App”. Valitse Zoom ja syötä Zoomin kirjautumistunnukset sekä anna HubSpotille lupa päästä käyttämään Zoom-tiliäsi.
Wistia – videoalusta, joka mahdollistaa myös webinaarien videotallenteiden ylläpidonViimeisenä haluaisin nostaa esille Wistian, joka on ammattimainen ja helppokäyttöinen videoiden hostauspalvelu yksityiskohtaisine analytiikkoineen – mahdollistaen vieläkin tehokkaamman markkinoinnin. Datan voi helposti yhdistää HubSpotin markkinoinnin automaatiotyökalujen kanssa ja näin luoda lisäarvoa sekä tehokkuutta markkinoinnin toimintaan. Lisäämällä HubSpotin lomakkeet Wistiassa oleviin videoihisi, voit helposti toteuttaa liidigenerointia ja kerätä informaatiota custom propertyjen avulla, myös webinaarin jälkeen.
Kun videon katsoja konvertoituu, liidi siirtyy automaattisesti HubSpotiin ja kaikki videoiden katsomiseen liittyvä informaatio siirtyy kontaktin kortille. Integraation jälkeen jokainen HubSpotissa oleva kontaktikortti kerää heatmap -grafiikkaa, jolloin saa tiedon esimerkiksi siitä, kuinka kauan videota on katsottu. Videoihin liittyvää dataa voi käyttää myös kriteerinä liidin pisteytyksessä, listojen segmentoinnissa ja workflow:n käynnistämisessä.
Wistian ja HubSpotin integroiminen onnistuu kolmella työvaiheella:
Lisäksi sinun tulee yhdistää HubSpot-integraatio Wistiassa. Yhdistämisen jälkeen sinun tulee kirjautua HubSpotiin, jossa integraatio on hyväksyttävä. Näin Wistiassa on mahdollista käyttää HubSpotin listoja ja lomakkeita. Valtuutus antaa myös luvan luoda uusia kontakteja sekä päivittää olemassa olevia kontaktitietoja ja lähettää liidejä ja katseludataa HubSpot-portaaliin.
Näiden kolmen työkalun avulla voit järjestää loistavia webinaareja, kerätä dataa yhteen paikkaan ja tietysti, tehostaa markkinointiasi ja liiketoimintaasi.
Integraatio mahdollistaa datan virtaamisen saumattomasti järjestelmästä toiseen. Viime kädessä integraatiot auttavat sinua tekemään puhtaasti dataan perustuvia päätöksiä. Monet integraatioprojektit ovat vaativia, tilastot osoittavat että 70% kaikista integraatiohankkeista viivästyy tai jopa epäonnistuu. Menestyvällä järjestelmäintegraatiohankkeella tulee olla selkeät tavoitteet ja niiden tulee ratkaista ongelmat, joista on hyötyä yrityksellesi lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Lue lisää integraatioista täällä.