Kuuntele blogi
It’s the final countdown! No niin, nyt kun kaikilla soi Europen ikivihreä kasarihitti päässään, olemme oikeanlaisessa tunnelmassa aloittaaksemme Sales Communicationsion vuoden niputuksen tiukkaakin tiukempaan pakettiin. Julkaisimme vuonna 2016 61 postausta blogiimme, mikä oli reilut 7 % enemmän kuin edellisenä vuotena ja samalla keräsimme 5 765 vierailua kokonaisuudessaan. Tässä on listaus parhaiten lukijoihin uponneista vuonna 2016 julkaistuista blogeista.
143 lukijaa on tähän mennessä lukenut siitä, miten menestyimme tänä vuonna HubSpot Impact Awardeissa. Niin kuin otsikkokin sen jo kertoo, Sales Communications pokkasi tänä vuonna Bostonissa järjestetyssä Inbound2016 -tapahtumassa tunnustuksen vuoden 2016 parhaana EMEA-alueen HubSpot-toimistona. Huippu juttu ja siitä kiitos kuuluu hyville asiakkaillemme, sekä tietysti HubSpotille ja meidän porukalle.
Vuonna 2016 145 lukijaa kiinnosti, mitä nuorten mielestä sosiaalisessa mediassa tapahtuu. Blogin tiedot pohjautuvat Ebrandin teettämän tutkimuksen tuloksiin ja haastattelimme myös työelämään tutustumassa ollutta 13-vuotiasta Laura Aaltosta selvittääksemme nuorten sosiaalisen median käytösmalleja.
Olen kirjoittanut kollegoideni kanssa aika monta postausta markkinoinnin automaatiosta tänä vuonna Sales Communicationsin blogiin, joten on mukavaa, että ainakin yksi pääsi mukaan tälle suosituimpien listalle. Markkinoinnin automaation juttusarjan aloittanut teksti on tähän mennessä kiinnostanut 151 lukijaa.
Sijalle 7 luetuimmat blogit-listauksessamme ylsi 160 lukijaa keräsi Jani Aaltosen viiden kohdan listaus SAAS- (Software as Service) ja pilvipalveluiden myynnistä.
161 tutustui vuonna 2016 avainsanojen käyttöön hakukoneoptimoinnissa. Aihe on erittäin tärkeä ja sellainen, josta jokaisen verkossa töitä tekevän tulisi pysyä jatkuvasti kartalla. Avainsanojen käytön ideahan ei ole vain tulla rankatuksi kaikilla avainsanoilla, vaan tulla rankatuksi mahdollisimman korkealle sinulle tärkeillä avainsanoilla, joita ihmiset oikeasti käyttävät.
Listasimme vuoden lopulla viisi ilmaista mobiiliin tarkoitettua työkalua helpottamaan myynnin työtä. Appeja on nykyisin melkein joka lähtöön ja voi olla vaikea saada kaikkia lataamatta selville, mistä voi olla hyötyä juuri sinulle. Blogissa esitellyt viisi mobiilisovellusta ovat kuitenkin olleet selvästi suosituimpia ja sen takia kokeilemisen arvoisia. Myymisen helpottaminen ilmaisilla mobiiliapplikaatioilla on tähän mennessä kiinnostanut 164 lukijaa.
185 henkilöä kiinnosti tänä vuonna inbound-markkinointi ja myynnin johtaminen. Tuotelähtöisen perinteisen outbound-myynnin sijaan inbound-myynti lähtee asiakkaan tarpeesta, jossa asiakas on hakemassa, joko aktiivisesti tai passiivisesti, tietoa verkosta. Jani Aaltosen blogi kertoi syväluotaavasti miten inbound-markkinointi ja myynnin prosessia kuuluisi oikeaoppisesti johtaa.
Nordcloudin menestystarina kiinnosti tänä vuonna julkaistuista blogeista selvästi eniten, suomenkielinen blogipostaus 235 lukijaa ja englanninkielinen versio samaisesta tuhkimotarinasta sai 227 lukijaa. Yhdessä eri kieliversiot keräsivät siis yhteensä 462 katselukertaa.
Vuoden toiseksi luetuin blogi, joka käsitteli myyntiä sosiaalisessa mediassa, ehti kerätä tänä vuonna 292 lukijaa. Postauksessa esittelimme kolme tapaa miten sosiaalista mediaa voi käyttää myynnin työkaluna.
Vuonna 2106 julkaistuista blogeista suosituin blogi on nyt selvillä. Tiukan ja jännittävän kilpailun voitti lopulta 392 lukijan voimiin sisältömarkkinointia käsitellyt postauksemme viime maaliskuulta. Noora Salminen esitteli blogissa käytännön esimerkkien avulla oikeaoppista sisältömarkkinointia.
Blogiamme on luettu tänä vuonna oikein ahkerasti. Hyvä te ja hyvä me! Aiomme ensi vuonna jatkaa samalla polulla ja tarjota lukijoillemme lisää arvokasta ja opettavaista luettavaa inboundiin, markkinointiin ja myyntiin liittyen. Toivottavasti olet mukana silloinkin, sillä aiomme tehdä vuodesta 2017 vieläkin paremman. Ainiin, kaikuuhan Final Countdownin sulosävelet edelleen tenhoavasti aivojenne keskittymistä ohjaavassa osassa?