Kokosimme tähän blogiin muutamia yleisesti kysyttyjä kysymyksiä webinaareista ja niiden pitämisestä. Olemme pitäneet paljon webinaareja ja vuonna 2015 ensimmäisen 1/2- aikana webinaareihimme osallistui yli 1100 yrityspäättäjää.
Ohessa muutama video:
Olemme käyttäneet seuraavia järjestelmiä:
Teemme paljon webinaareja ja olemme koonneet kaikki tekemisemme YouTube- kanavallemme.
Max 50€/käyttäjä/kk. Saatavilla on vähemmän rahaa vaativia järjestelmiä. Suosittelemme kuitenkin käyttämään sellaisia järjestelmiä, joilla on suuri markkinaosuus ja toimittaja on tunnettu. Riski, jota kannattaa välttää liittyy ohjelmistotoimittajan kykyyn rakentaa ohjelmistosta hyvä ja ominaisuuksiltaan kattava. Olet aina yhteydessä asiakkaisiin, henkilökuntaan tai muihin sidosryhmiisi. Et varmasti halua, että teknologia on esteenä.
Järjestäminen riippuu jokaisen organisaation kyvystä ja resursseista. Kannattaa kuitenkin tehdä useita webinaareja ja kerätä tuloksia pitkän aikaa. Vasta silloin asiat kehittyvät ja organisaatiosi alkaa saamaan tuloksia. Suosittelemme esim 1-2 kertaa kuukaudessa. Osallistujamäärä riippuu kutsuttavien määrästä ja kiinnostus asteesta. Ilmoittautuneita tulee enemmän kuin normaaliin perinteiseen tapahtumaan. Paikalle saapuu kokemuksiemme mukaan 55-75% ilmoittautuneista.