Kuuntele blogi
Webinaarit toimivat liidejä konvertoivana sisältönä sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuillasi. Lue miten myyntiliidien tuotanto tapahtuu käytännössä
Kaikki ilmoittautuneet listalle
Sinun kannattaa listata kaikki ilmoittautuneet yhdelle markkinointilistalle. Helposti tämä onnistuu, kun ajat raportin järjestelmästäsi. Jos et saa listaa ulos, niin silloin kannattaa vaihtaa järjestelmä toimivaan. Muuta keinoa ei luultavasti ole.
Rakenna workflow ilmoittautuneille
Rakenna workflow, jossa pidät asiakkaasi kiinnostuksen yllä. Esimerkki-workflow voi toimia seuraavasti:
- 3 päivää ilmoittautumisesta ilmoittautunut saa automaattisesti sähköpostin, jossa ohjataan lukemaan blogi aiheesta, joka häntä kiinnostaa
- 6 päivää ilmoittautumisesta ilmoittautuneille lähetetään kiinnostava eKirja aiheesta tutustuttavaksi
- 9 päivää ilmoittaututumisesta saat vinkkejä kiinnostavasta aiheesta (muista pysyä kontekstissa, eli webinaarin aihe ja ostajapersoona kirkkaana mielessä).
- 1 päivä ennen muistutus otsikolla: “webinaari huomenna”
- 1 tunti ennen muistus “webinaari alkaa tunnin kuluttua”.
- 1-3 päivää webinaarista nauhoite ja materiaali asiakkaille “kiitos osallistumisesta”.
- 2 päivää materiaalin lähetyksestä “tarjous” asiakkaalle.
- 1-2 päivää materiaalista soitto asiakkaalle ja dialogin aloittaminen
Workflown voit hyvin tehdä manuaalisesti, jos haluat. Tosin sen ylläpitäminen voi olla hieman haasteellista, varsinkin jos sinulla on kaikki järjestelmät erikseen. ks. Franken-systeemi. Myyntiliidien hankintaa helpottaa huomattavasti systeemi, joka sitoo kaikki keinot yhteen ja sinulla on mahdollista saada myös raportointi kaikista vaiheista helposti yhdelle ruudulle. Markkinoinnin tehtävä on tuottaa liidejä myynnille. Verkossa se tapahtuu tehokkaasti ja nopeasti.