Blogi | Sales Communications

Sales Communications liikevaihto

Kirjoittanut Jani Aaltonen | 20.6.2018 5:26

Suomessa yritysten taloustiedot ovat saatavilla laajasti. Liikevaihto, kasvu, tulos ja muut taloustiedot antavat paljon tietoa yrityksen tilanteesta. Taloustietojen avulla saadaan osviittaa maksukyvystä, vakavaraisuudesta, liiketoiminnan kannattavuudesta sekä kasvusta ja toiminnan laajuudesta. Lukujen perusteella voidaan myös päätellä tulevaisuuden trendiä –mihin suuntaan yritys on kehittymässä vai onko toiminta hiipumassa?

 

Sales Communications taloustiedot

Sales Communications on vuonna 2012 perustettu premium inbound-toimisto. Autamme asiakkaitamme kasvamaan inbound-markkinoinnin keinoin. Asiakkaitamme ovat kasvuhakuiset B2B-yritykset, jotka haluavat nousta oman toimialansa kärkeen.

Olemme myös HubSpotin timanttikumppani ja kolminkertainen HubSpot Impact Awards -voittaja. Vuosina 2016 ja 2017 nappasimme Partner Of The Year -palkinnot ja 2017 veimme voiton myös Happiest Customers -sarjassa.

Tässä tekstissä luomme katsauksen Sales Communicationsin taloustietoihin ja kurkistamme hieman yrityksemme tulevaisuuteen. Toki googlaamalla esimerkiksi “Sales Communications Finder” saa mainittuja tietoja nähtäväkseen, mutta mikäli olet kiinnostunut myös vuoden 2017 taloustiedoista ja tulevaisuuden ennusteesta, lue postaus loppuun!


Sales Communications liikevaihto ja kannattavuus

Seuraavassa graafissa kuvataan yrityksemme liikevaihtoa. Liikevaihtomme on kasvanut joka vuosi suhteellisen tasaista tahtia. Olemme alusta lähtien panostaneet liiketoiminnan kasvuun ja kehittämiseen – kaikki mahdollinen on investoitu yrityksen kasvuun. Tämän vuoksi kannattavuus on kääntynyt kunnolla plussan puolelle vasta vuonna 2017. Vuonna 2017 Sales Communicationsin liikevaihto oli 1 033 000 euroa ja kannattavuus 5,4 prosenttia.

Sales Communications liikevoitto ja kasvu

Vuosina 2013 ja 2014 liikevoitto oli kevyesti plussan puolella. Vuonna 2013 voittoa kertyi 0,7 prosenttia ja seuraavana vuotena 4,3 prosenttia. Vuosina 2015 ja 2016 liikevoitto jäi hieman miinuksen puolelle, lukemien ollessa -3,2- ja -2,4 prosenttia. Vuosi 2017 sen sijaan toi tullessaan voittoa 55 805 euroa.

Sales Communications on kasvanut tasaisesti vuosi vuodelta ja vuotena 2017 kasvua tuli 25,1 prosenttia. Suunta on siis oikea.


Syyt kasvuun

Kuten tekstissä aikaisemmin mainitsin, yrityksemme on koko ajan panostanut voimakkaaseen kasvuun ja investoinut siihen. Tämä on varmasti suurin syy liikevaihtomme tasaiseen nousuun. Pienillä investoinneilla kun harvoin saa suurta kasvua aikaiseksi.

Vuonna 2017 teimme myös strategisen päätöksen keskittyä pelkästään B2B-kasvuyritysten palvelemiseen. Tämä on selkeyttänyt konseptiamme ja tuonut meille kilpailuaetua vanhaan verrattuna. Tiedämme keitä asiakkaamme ovat ja tunnemme heidän haasteensa. Edellä mainittujen ansiosta, osaamme myös auttaa asiakkaitamme.

Keskitymme siis täysillä omaan asiakasryhmäämme, jota voimme palvella parhaalla mahdollisella tavalla sen sijaan, että tarjoaisimme hieman jokaiselle jotakin. Tämä on ollut ehdottomasti kannattava päätös liiketoiminnan kannalta.

Vuonna 2017 loimme myös yrityksellemme kulttuurikoodin, jotta meillä olisi yhteinen tapa tehdä työtä, yhteisellä missiolla kohti yhteisiä tavoitteita. Kulttuurikoodi toimii tekemisemme ohjenuorana jokaikinen päivä.

 

 

Ennusteet vuodelle 2018

Tällä hetkellä Sales Communicationsin tiimissä työskentelee 15 kunnianhimoista tekijää. Viimeistään syksyllä rekrytoimme tiimiin lisää väkeä, sillä yrityksemme on vahvassa kasvussa. Vuosien varrella olemme kasvaneet start upista scale up -yritykseksi. Liikevaihtoennuste vuodelle 2018 onkin 1,3 miljoonaa euroa.

Seuraa matkaamme sosiaalisen median kanavissamme: Sales Communications blogi, Sales Communications Youtube, Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä!