Kuuntele blogi
Kumppanuusohjelma on suunniteltu tunnistamaan ne yhteistyökumppanit, jotka eivät vain auta asiakkaitaan ohjelmiston ja inboundin kanssa, vaan joiden markkinointipalvelut ovat korkealaatuisia. Partnerit työskentelevät läheisessä yhteistyössä pääkonttorin kanssa ja inbound-ammattilaisilta vaaditaan korkeatasoinen sertifiointi, jonka avulla varmistutaan palvelun korkeasta laadusta. Eli mitä korkeampi partneruustaso, sen enemmän kokemusta markkinoinnin automaatiosta ja inbound-markkinoinnista.
Aidon kumppanin tunnistaa siitä, että yritys löytyy HubSpotin Partner Directorysta. Yhteistyökumppanit jaotellaan hopea-, kulta-, platina-, timantti- ja eliittitasoihin erilaisten mittareiden, kuten kuukausittaisen tulon, tason säilyttämisen, ohjelmistoon sitoutumisen ja inbound-markkinoinnissa menestymisen mukaan. Jotta markkinointitoimisto voisi päästä mukaan tähän partnerilistaukseen, on sen saavutettava vähintään hopeataso. Kumppani aloittaa ilman tasoa, ja onnistumisten myötä pääsee aina seuraavalle tasolle aloittaen hopeasta, tähdäten parhaimpaan: eliittiin.
Jos yritys väittää olevansa HubSpot-kumppani, mutta ei löydy directorysta, ei yritys ole kumppani ollenkaan, tai toiminta HubSpotin kanssa on niin pientä, että yritys ei ole yltänyt hopeatasolle ja on ns. untiered – eli ei minkään tason kumppani.
Kuvassa Sales Communicationsin Jani Aaltonen ja Kirsi Naumanen HubSpotin CEO:n Brian Halliganin ja partner-ohjelman johtajan David McNeilin kanssa.
Partneruustason lisäksi toimiston ansiokkuudesta kertoo sen suorittamat sertifikaatit, joita HubSpot julkaisee jatkuvasti lisää. Osaamisestaan huolta pitävä inbound-toimisto on aina perehtynyt inboundin ja HubSpotin uusimpiin tuuliin sertifioimalla henkilökuntansa. Toimiston sertifikaatit näet myös HubSpotin Partner Directorysta, kun tarkastelet tiettyä kumppania. Kumppanuustaso ja sertifikaatit toimivat hyvänä ohjenuorana, kun arvioit sinulle sopivaa inbound-markkinointikumppania. Kannattaa siis tsekata, että yritys löytyy HubSpotin virallisesta kumppanilistauksesta sekä on varmasti perehtynyt inbound-markkinoinnin saloihin keräämällä sertifikaatteja. Vain näin voit varmistua, että toimisto on hyvin menestynyt, virallinen kumppani.
Viimeisimpänä kannattaa tarkistaa, millaisia palkintoja toimisto on mahdollisesti ansainnut. Joka vuosi HubSpot palkitsee Impact Awardseissa parhaat kumppanit eri kategorioissa. Toimisto voi ansaita palkintoja seuraavissa kategorioissa: Partner of the Year, Rookie of the Year, Happiest Customers, Inbound Growth Story, Sales Enablement Story, Integrations Innovation, Graphic Design ja Website Design. Tuoreimmat voittajat ovat nähtävissä aina täällä.
Palkinnot jaetaan alueellisesti, eli erikseen palkitaan Euroopan, Pohjois-Amerikan, Latinalaisen Amerikan sekä Aasian ja Tyynenmeren alueen kumppanit. Listoilta löytyy siis myös useita suomalaisia toimistoja ja allekirjoittanutkin voi ylpeydellä todeta, että kovalla työllä voi vuoden parhaan partnerin tittelinkin ansaita kaksi kertaa peräkkäin!
“Sales Communications has set an example for how businesses everywhere should be transforming their marketing with inbound. Their strategic approach to attracting, engaging, and delighting customers has not only built valuable relationships with their audience, but has driven growth for their agency and the inbound movement. Our team here at HubSpot is proud to call Sales Communications a Partner and recognise them with the EMEA Partner of the Year Award.”
Patrick Shea, Director of Partnerships, HubSpot, Inc.
Keräsimme alle Suomessa meidän lisäksemme toimivat Elite- ja Diamond- ja Platinum-tason HubSpot-kumppanit, jotta voisit löytää joukostamme juuri sinulle sopivan kumppanin HubSpotin hyödyntämiseen ja inbound-markkinointiin. Tammikuussa 2022 päivityn listan lopussa on linkki Partner Directoryyn, josta näet myös muiden tasojen kumppanit.
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: finanssiala, konsultointi, lakipalvelut, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Grow Better Sales, Happiest Clients, Integration Innovation, Partner Of The Year, Website Design
Sertifikaattien määrä: 38
Tutustu HubSpot-kumppanipalveluihin.
Kumppanuustaso: Eliitti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: auto- ja kuljetusala, kuluttajapalvelut, verkkokauppa, elektroniikka, markkinointipalvelut
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, saksa, tanska, norja, venäjä
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Global Partner of the Year, Integration Innovation, Partner Of The Year
Sertifikaattien määrä: 39
Kumppanuustaso: Eliitti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, verkkokauppa, energia-ala, markkinointipalvelut, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, ranska, saksa, espanja
Toiminta-alue: EMEA, Pohjois- ja Etelä-Amerikka
HubSpot-palkinnot: Sales Enablement
Sertifikaattien määrä: 38
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: konsultointi, datan käsittely ja ylläpito, energia, teknologia - ohjelmistot, telekommunikaatio
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Happiest Clients
Sertifikaattien määrä: 30
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, konsultointi, kuluttajapalvelut, lakipalvelut, valmistava teollisuus
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, ranska. saksa
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Sales Enablement
Sertifikaattien määrä: 29
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: rakennusala, konsultointi, matkailu- ja ravintola-ala, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi,, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Rookie Of The Year
Sertifikaattien määrä: 34
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: rakennusala, kuluttajapalvelut, verkkokauppa, vähittäiskauppa, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 17
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: finanssiala, liike-elämän palvelut, verkkokauppa, energia-ala, julkishallinto
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, norja, tanska
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 24
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, valmistava teollisuus, teknologia - ohjelmistot ja laitteet
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 18
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: energia-ala, valmistava teollisuus, media-ala, vähittäiskauppa, telekommunikaatio
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 22
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, kuluttajapalvelut, media-ala, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, englanti, saksa
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 31
Kumppanuustaso: Kulta
Erikoistunut seuraaville toimialoille: auto- ja kuljetusala, rakennusala, verkkokauppa, valmistava teollisuus, vähittäiskauppa
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 17
Kumppanuustaso: Kulta
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, konsultointi, valmistava teollisuus, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA, Pohjois-Amerikka
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 7
Kumppanuustaso: Kulta
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, rakennusala, valmistava teollisuus, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 35
Katso koko lista HubSpotin sivuilta
Päivitetty 9.12.2022
Janilla on yli 20 vuoden kokemus asiakasyritysten myynnin kasvattamisesta. Hän on erikoistunut inbound-markkinointiin, myyntiin, konvertoimaan verkkovierailijoista myyntiliidejä sekä siihen, miten tehdään myyntiä niin, että ihmiset todella ostavat. Jani on merkittävä sosiaalisen median tekijä markkinoinnin ja myynnin parissa. Hänen suosituimmat kanavansa ovat podcastit KasvuPodcast, Lead & Trust, Myyntikanava ja Suoraa puhetta.