Kuuntele blogi
Sisällön määrä on valtava ja se vetää puoleensa niin markkinoinnista, myynnistä kuin johtamisesta kiinnostunutta porukkaa – mutta mitkä podcastit, blogit tai videot ovat parhaista parhaimmat? Jotta tiedät mistä kannattaa aloittaa, tässä top-listat SalesCommin suosituimmista sisällöistä vuonna 2017.
Tässä Top 3 -lista tuottamistamme sisältömuodoista. Melko tuoreena tulokkaana ovat Facebook Live -lähetykset, jotka ovat nousseet helpommin kulutettavaksi sisältömuodoksi webinaarien rinnalle. Vuonna 2017 testailimme paljon uusia kanavia ja formaatteja, tässä parhaimmisto!
Webinaarit
Tässä katsaus meidän omiin lukuihimme markkinonnissa ja myynnissä viime vuodelta. Alla oleva kuva on napattu suoraan meidän HubSpotin sources-raportista. Jos etsit benchamarkia, tässä sinulle lukuja, joihin verrata!
Sales Communicationsin liikenteen, liiden ja asiakkaiden lähteet 2017
79 % verkkosivuliikenteestämme syntyy näistä meille tärkeimmistä kanavista. Jos vertaa parin vuoden takaiseen tilanteeseen (Parhaat sisällöt vuonna 2015), on sosiaalisen median merkitys kasvanut parissa vuodessa entisestään.
Eniten trafiikkia tuottavat kanavat tuottavat myös määrällisesti eniten liidejä meille. Paras konversioaste (vierailusta liidiksi) on kuitenkin other campaignsilla, eli kamppiksilla, joita ei ole voitu sisällyttää muihin kanaviin, sekä referrals-linkeillä, eli kun muut sivustot ohjaavat meidän sivuillemme porukkaa. Nämä kaksi ovat enemmänkin erikoistapauksia, ja todellisia sekä todennettavia liidikoneita konversioprosentin perusteella meille ovat maksettu some-mainonta, sosiaalinen media ja orgaaninen haku.
Inbound-myyjämme syöttävät CRM:ään n. 15 % myyntiliideistämme ja asiakkaista 68 %. Loput liidit ja asiakkaat tulevat suoraan verkosta. Tässä tulee tosin huomioida, että kontakteja joudutaan syöttämään käsin, kun yrityksestä tulee asiakkuus ja yrityksestä vain yksi tai muutama henkilö on itse konvertoitunut verkossa ja päätynyt järjestelmään – asiakasyrityksen loput kontaktihenkilöt täytyy käydä syöttämässä käsin CRM:ään.