Kuuntele blogi
Tekninen käyttöönotto sisältää seuraavat toiminnot. Käyttöönoton voit tehdä joko itse tai säästää hieman aikaa ja rahaa käyttämällä sertifioitua kumppania.
Henkilöt jotka käyttävät järjestelmää työssään, lisätään ensin järjestelmään, jotta kaikki pääsevät mukaan katsomaan kuinka HubSpot toimii. Lisäksi ulkoiset resurssit voidaan kytkeä mukaan samanaikaisesti. Ulkoisia resursseja ovat tyypillisesti markkinoinnin kumppanit tai bloggaajat.
Yhdessä webmasterin kanssa liitetään nykyisille sivuille javascript-koodi, jolla aloitetaan käyttäjien seuranta ja tunnistaminen. Seurantakoodi on kaiken ydin. Ilman koodia ei järjestelmä myöskään toimi. Mikäli sivut rakennetaan suoraan HubSpottiin, ei koodia tarvita, sillä seuranta on tällöin automaattista.
Yrityksesi domain kytketään osaksi järjestelmää. Sinulla on mahdollisuus pitää koko sivusto Hubin päällä. Tällöin yrityksesi domain osoittaa suoraan Hubiin. Jos taas haluat pitää sivustosi muualla, luodaan erillinen subdomain, joka ohjaa oikeille sivuille. Normaalisti tälläisiä sivuja ovat mm. laskeutumissivut tai blogi.
Subdomainit näyttävät esimerkiksi tältä:
Huom. jos sivustosi on Hubin päällä, et tarvitse tätä toimintoa.
Liidiseuranta tarkoittaa sitä, että jos sivustosi ei ole Hubin päällä, niin silloin kaikki nykyisten sivujen laskeutumissivustot ja formit korvataan Hubin vastaavilla.
Mikäli sinulla on CRM-järjestelmä ja haluat integroida sen osaksi markkinoinnin automaatiota, on se mahdollista tehdä käyttöönoton yhteydessä. Sopivia CRM-järjestelmiä ovat mm:
Huom: CRM-integraaio ei ole voimassa Basic-versiossa. Mikäli sinulla on jokin muu CRM, niin kysy Sales Communications -kontaktiltasi lisätietoja asiasta. CRM-integraatio on aina tapauskohtainen ja integraatio kannattaa varmistaa aina etukäteen. Lisää tietoa integraatiosta developers.hubspot.com ja http://developers.hubspot.com/docs/overview
Nykyiset liidit ja kontaktit viedään järjestelmään CSV-tiedostona. Normaalisti tämä koskee nykyistä asiakas- tai markkinointirekisteriä.
Yrityksen ja avainhenkilöiden sosiaalinen media kytketään osaksi markkinoinnin automaatiota sisällön jakamiseksi. Kytkentä tehdään Facebook, Twitter ja LinkedIn-profiileihin.
Huom. jokaisen henkilön suostumus kannattaa varmistaa etukäteen. Kontaktien liittäminen ei ole pakollista. Yrityksen omat sivustot kannattaa kuitenkin liittää. Tällöin sisältöä voidaan jakaa helposti sosiaalisessa mediassa kohderyhmälle.
Blogi on tärkeä osa sisältömarkkinointia ja siksi onkin tärkeää liittää blogi osaksi markkinoinnin automaatiota. Mikäli sinulla ei ole nykyisillä sivuilla blogia, voidaan se liittää osaksi nykyisiä sivujasi. Nykyinen blogisi voidaan myös tuoda osaksi Hubin hostaamaa blogia.
Oma liikenne kannattaa blokata analyyseistä pois. Jokainen sisäinen IP-osoite blokataan pois, jotta saadaan mahdollisimman oikeat tulokset.
HubSpot CRM:n avulla hallinnoit asiakkaitasi, ja myynnin toimintaa yhdestä ja samasta paikasta. Kokosimme yhdelle sivulle kaikki tarvittava tieto HubSpot CRM:stä.
Janilla on yli 20 vuoden kokemus asiakasyritysten myynnin kasvattamisesta. Hän on erikoistunut inbound-markkinointiin, myyntiin, konvertoimaan verkkovierailijoista myyntiliidejä sekä siihen, miten tehdään myyntiä niin, että ihmiset todella ostavat. Jani on merkittävä sosiaalisen median tekijä markkinoinnin ja myynnin parissa. Hänen suosituimmat kanavansa ovat podcastit KasvuPodcast, Lead & Trust, Myyntikanava ja Suoraa puhetta.