Kuuntele blogi
Suurimmalla inbound-markkinoinnin ja -myynnin alustalla, HubSpotilla, on yli 158 000 asiakasta yli 120 maassa. En voi kehua tietäväni kuinka moni Suomessa toimiva markkinointitoimisto tarjoaa apuaan ohjelmiston hyödyntämisessä, mutta niitä on monia. HubSpotin partner-ohjelma kertoo virallisten edustajien määrästä.
Kumppanuusohjelma on suunniteltu tunnistamaan ne yhteistyökumppanit, jotka eivät vain auta asiakkaitaan ohjelmiston ja inboundin kanssa, vaan joiden markkinointipalvelut ovat korkealaatuisia. Partnerit työskentelevät läheisessä yhteistyössä pääkonttorin kanssa ja inbound-ammattilaisilta vaaditaan korkeatasoinen sertifiointi, jonka avulla varmistutaan palvelun korkeasta laadusta. Eli mitä korkeampi partneruustaso, sen enemmän kokemusta markkinoinnin automaatiosta ja inbound-markkinoinnista.
Näin tunnistat aidon HubSpot-kumppanin
1. Tarkista Partner Directory ja kumppanin taso
Aidon kumppanin tunnistaa siitä, että yritys löytyy HubSpotin Partner Directorysta. Yhteistyökumppanit jaotellaan hopea-, kulta-, platina-, timantti- ja eliittitasoihin erilaisten mittareiden, kuten kuukausittaisen tulon, tason säilyttämisen, ohjelmistoon sitoutumisen ja inbound-markkinoinnissa menestymisen mukaan. Jotta markkinointitoimisto voisi päästä mukaan tähän partnerilistaukseen, on sen saavutettava vähintään hopeataso. Kumppani aloittaa ilman tasoa, ja onnistumisten myötä pääsee aina seuraavalle tasolle aloittaen hopeasta, tähdäten parhaimpaan: eliittiin.
Jos yritys väittää olevansa HubSpot-kumppani, mutta ei löydy directorysta, ei yritys ole kumppani ollenkaan, tai toiminta HubSpotin kanssa on niin pientä, että yritys ei ole yltänyt hopeatasolle ja on ns. untiered – eli ei minkään tason kumppani.
Kuvassa Sales Communicationsin Jani Aaltonen ja Kirsi Naumanen HubSpotin CEO:n Brian Halliganin ja partner-ohjelman johtajan David McNeilin kanssa.
2. Katso onko toimistolla HubSpot-sertifikaatteja
Partneruustason lisäksi toimiston ansiokkuudesta kertoo sen suorittamat sertifikaatit, joita HubSpot julkaisee jatkuvasti lisää. Osaamisestaan huolta pitävä inbound-toimisto on aina perehtynyt inboundin ja HubSpotin uusimpiin tuuliin sertifioimalla henkilökuntansa. Toimiston sertifikaatit näet myös HubSpotin Partner Directorysta, kun tarkastelet tiettyä kumppania. Kumppanuustaso ja sertifikaatit toimivat hyvänä ohjenuorana, kun arvioit sinulle sopivaa inbound-markkinointikumppania. Kannattaa siis tsekata, että yritys löytyy HubSpotin virallisesta kumppanilistauksesta sekä on varmasti perehtynyt inbound-markkinoinnin saloihin keräämällä sertifikaatteja. Vain näin voit varmistua, että toimisto on hyvin menestynyt, virallinen kumppani.
3. Onko markkinointitoimistolla Impact Awards -palkintoja?
Viimeisimpänä kannattaa tarkistaa, millaisia palkintoja toimisto on mahdollisesti ansainnut. Joka vuosi HubSpot palkitsee Impact Awardseissa parhaat kumppanit eri kategorioissa. Toimisto voi ansaita palkintoja seuraavissa kategorioissa: Partner of the Year, Rookie of the Year, Happiest Customers, Inbound Growth Story, Sales Enablement Story, Integrations Innovation, Graphic Design ja Website Design. Tuoreimmat voittajat ovat nähtävissä aina täällä.
Palkinnot jaetaan alueellisesti, eli erikseen palkitaan Euroopan, Pohjois-Amerikan, Latinalaisen Amerikan sekä Aasian ja Tyynenmeren alueen kumppanit. Listoilta löytyy siis myös useita suomalaisia toimistoja ja allekirjoittanutkin voi ylpeydellä todeta, että kovalla työllä voi vuoden parhaan partnerin tittelinkin ansaita kaksi kertaa peräkkäin!
Kun olet hankkimassa HubSpot-järjestelmää, on kumppanin käyttäminen järkevää monestakin syystä:
- Inbound-markkinointi on tuoreehko markkinointimalli ja on todennäköistä, että organisaatiostasi ei löydy tarvittavaa korkeatasoista osaamista.
- Tulokset näkyvät harjaantuneenkin kumppanin kanssa 4–6 kk kuluessa ja jos aikasi menee harjoitellessa, saatat hävitä kallisarvoista aikaa.
- Inboundin käynnissä pitävä voima, sisältömarkkinointi, on aikaa vievää toimintaa. Useissa yrityksissä ei ole resursseja aktiiviseen sisällöntuotantoon, joten ulkoistaminen voi olla järkevää.
- Saat sertifioidun osaamisen käyttöösi.
“Sales Communications has set an example for how businesses everywhere should be transforming their marketing with inbound. Their strategic approach to attracting, engaging, and delighting customers has not only built valuable relationships with their audience, but has driven growth for their agency and the inbound movement. Our team here at HubSpot is proud to call Sales Communications a Partner and recognise them with the EMEA Partner of the Year Award.”
Patrick Shea, Director of Partnerships, HubSpot, Inc.
Lista: HubSpot-kumppanit Suomessa
Keräsimme alle Suomessa meidän lisäksemme toimivat Elite- ja Diamond- ja Platinum-tason HubSpot-kumppanit, jotta voisit löytää joukostamme juuri sinulle sopivan kumppanin HubSpotin hyödyntämiseen ja inbound-markkinointiin. Tammikuussa 2022 päivityn listan lopussa on linkki Partner Directoryyn, josta näet myös muiden tasojen kumppanit.
Sales Communications Finland Oy
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: finanssiala, konsultointi, lakipalvelut, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Grow Better Sales, Happiest Clients, Integration Innovation, Partner Of The Year, Website Design
Sertifikaattien määrä: 38
Tutustu HubSpot-kumppanipalveluihin.
Avidly
Kumppanuustaso: Eliitti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: auto- ja kuljetusala, kuluttajapalvelut, verkkokauppa, elektroniikka, markkinointipalvelut
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, saksa, tanska, norja, venäjä
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Global Partner of the Year, Integration Innovation, Partner Of The Year
Sertifikaattien määrä: 39
Kaksio Labs
Kumppanuustaso: Eliitti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, verkkokauppa, energia-ala, markkinointipalvelut, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, ranska, saksa, espanja
Toiminta-alue: EMEA, Pohjois- ja Etelä-Amerikka
HubSpot-palkinnot: Sales Enablement
Sertifikaattien määrä: 38
Advance B2B
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: konsultointi, datan käsittely ja ylläpito, energia, teknologia - ohjelmistot, telekommunikaatio
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Happiest Clients
Sertifikaattien määrä: 30
Vipu
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, konsultointi, kuluttajapalvelut, lakipalvelut, valmistava teollisuus
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, ranska. saksa
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Sales Enablement
Sertifikaattien määrä: 29
Hubit Oy
Kumppanuustaso: Timantti
Erikoistunut seuraaville toimialoille: rakennusala, konsultointi, matkailu- ja ravintola-ala, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi,, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: Rookie Of The Year
Sertifikaattien määrä: 34
Columbia Road
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: rakennusala, kuluttajapalvelut, verkkokauppa, vähittäiskauppa, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 17
Knowit Experience
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: finanssiala, liike-elämän palvelut, verkkokauppa, energia-ala, julkishallinto
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti, norja, tanska
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 24
Myynninmaailma
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, valmistava teollisuus, teknologia - ohjelmistot ja laitteet
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 18
Roger Studio Oy
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: energia-ala, valmistava teollisuus, media-ala, vähittäiskauppa, telekommunikaatio
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 22
Coco Invest
Kumppanuustaso: Platina
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, kuluttajapalvelut, media-ala, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, englanti, saksa
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 31
Crasman
Kumppanuustaso: Kulta
Erikoistunut seuraaville toimialoille: auto- ja kuljetusala, rakennusala, verkkokauppa, valmistava teollisuus, vähittäiskauppa
Tuetut kielet: suomi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 17
Paper Planes
Kumppanuustaso: Kulta
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, konsultointi, valmistava teollisuus, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA, Pohjois-Amerikka
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 7
Valve
Kumppanuustaso: Kulta
Erikoistunut seuraaville toimialoille: liike-elämän palvelut, rakennusala, valmistava teollisuus, teknologia - ohjelmistot
Tuetut kielet: suomi, ruotsi, englanti
Toiminta-alue: EMEA
HubSpot-palkinnot: -
Sertifikaattien määrä: 35
Katso koko lista HubSpotin sivuilta
Varaa aika kalenterista, kun haluat keskustella HubSpot-palveluista:
Päivitetty 9.12.2022