1103.2019
Kuuntele blogi
Oma havaintoni on, että teknologiat ovat vielä kovin taktisessa roolissa ja vasta kun ymmärretään data ja analytiikka, jota markkinointiteknologialla on mahdollista saavuttaa, niin päästään lähelle strategisia innovointeja esim. asiakkaiden ostamisen helpottamisessa ja myynnin kasvattamisessa.
Kun yrityksesi miettii markkinointiteknologioiden hankintaa, tai on jo hankkinut erilaisen ryppään erilaisia teknologioita, työ kannattaa vastuuttaa oikein, määritellä työnkuvaan ja asettaa myös tavoitteita työn onnistumiselle. Tavoitteiden tulisi olla SMART.
Scott Brinker, HubSpotin alustasta vastaava johtaja pitää erittäin ansiokasta blogia Chiefmartech.com:ia markkinointiteknologioista, niiden kehityksestä ja uusista mahdollisuuksista. Suosittelen ottamaan seurantaan, jos haluat pysyä erittäin nopeasti muuttuvan markkinointiteknologian (martechin) maailmassa mukana. Brinker teki nyt toista kertaa tutkimuskyselyn 2019 Martech Salary Surveyn, jossa yhtenä kohtana on ymmärtää, miten roolit ja vastuut markkinointiteknologioihin liittyvissä kysymyksissä yrityksissä on määritelty ja mitä asioita yrityksissä pidetään tärkeänä.
Tutkimuskyselyyn vastasi 432 vastaajaa globaalisti (Pohjois-Amerikka painottui selvästi), jotka työskentelevät markkinointiteknologioiden parissa omissa organisaatioissaan. Kyselyn suuri havainto oli, että yrityksissä kiinnitetään eniten huomiota erilaisten markkinointiteknologioiden ymmärtämiseen ja koko martech-kentän ymmärtämiseen. Toisena merkittävänä vastuuna on työskennellä admin-tasoisena osaajana ja ohjelmoida yrityksen markkinointia. Siis käyttää teknologiaa tavoitteisiin pääsemiseksi.
Kolmas merkittävä vastuualue on kouluttaa omaa henkilökuntaa käyttämään teknologiaa osana omaa työtään sekä toimia tukena käyttäjien arkisissa haasteissa. Neljäntenä merkittävänä vastuuna on integroida erilaisia teknologioita toisiinsa, jotta mahdollistetaan erilaiset työt, jotka pitää suorittaa. Viides vastuualue on monitoroida saatavan datan laatua erilaisten teknologioiden sisällä. Eli varmistaa, että käytettävä data on laadukasta.
Olemme avanneet sertifioidun partnerin HubSpot-akatemian, jossa koulutamme HubSpot-osaajia ja luomme tulevaisuuden osaajia yritysten tarpeisiin.
Janilla on yli 20 vuoden kokemus asiakasyritysten myynnin kasvattamisesta. Hän on erikoistunut inbound-markkinointiin, myyntiin, konvertoimaan verkkovierailijoista myyntiliidejä sekä siihen, miten tehdään myyntiä niin, että ihmiset todella ostavat. Jani on merkittävä sosiaalisen median tekijä markkinoinnin ja myynnin parissa. Hänen suosituimmat kanavansa ovat podcastit KasvuPodcast, Lead & Trust, Myyntikanava ja Suoraa puhetta.