Tässä artikkelissa käydään läpi miten kohdistaa pop-up formit verkkosivuilla.
Oikein käytettynä HubSpotin pop-up formit ovat tehokas työkalu liidien generointiin. Niiden yleisimpiä käyttötapauksia ovat blogitilausten generointi ja oppaiden lataukset.
Yksi tärkein asia pop-up formien tekemisessä on muistaa sitoa ne kontekstiin. Vältä yhden ja saman pop-up formin käyttämistä kaikilla sivuilla. Kun sinulla on blogikirjoitus esimerkiksi aiheesta Facebook-mainonnan hinta, lisää kyseiseen blogiin pop-up form, joka tarjoaa opasta liittyen Facebook-mainontaan.
Jos keräät pop-up formilla uutiskirjeen/blogin tilauksia, muista sulkea jo olemassa olevat tilaajat pois. Muuten vain ärsytät heitä turhalla pop-upilla.
Pop-up formit voit kohdistaa URL-osoitteen perusteella sekä vierailijan tietojen ja käyttäytymisen perusteella. Tällaisia kohdistustietoja ovat esimerkiksi:
- Listat (näytä tai piilota pop-up form listan jäsenille)
- Onko vierailija tunnistettu vai ei
- Laite jolla vierailija selaa sivua
- Selaimen kieli
- Maa
- CTA (onko vierailija klikannut tiettyä CTA:ta)
- Session count (montako sessiota vierailijalla on sivullasi)
Voit lukea lisää kohdistusvaihtoehdoista täältä.