Mitä tulee tehdä, kun otetaan käyttöön Sales Hub?

Tässä käymme läpi toimenpiteet, jotka tulisi tehdä, kun HubSpot Sales Hub otetaan käyttöön.

CRM:n käyttöönotto

CRM:n käyttöönotossa asetetaan CRM:ään diiliputket, räätälöidään näkymät ja tuodaan data sekä luodaan raportit ja asetetaan myynnin automaatiot.

Diiliputket

HubSpotiin tulee rakentaa diiliputket, jotka koostuvat sovituista diilin vaiheista. Diiliputket auttavat visualisoimaan myyntiprosesseja, ennustamaan myyntiä ja tunnistamaan myyntiprosessin mahdollisia ongelmakohtia.

Tietojen räätälöinti

HubSpotin asetuksista voit valita, mitkä tietokentät näkyvät HubSpotin käyttäjille. Tiedot räätälöidään

  • diileille
  • yrityksille
  • kontakteille.

Datan tuominen

HubSpotiin tuodaan esimerkiksi kontaktien, asiakkaiden ja diilien tiedot aiemmin käytöissä olleista järjestelmistä.

Raportointi

HubSpotissa voidaan luoda räätälöityjä raportteja, joissa seurataan yritykselle tärkeimpiä mittareita. CRM-raportit mittaavat yksilö-, tiimi- ja organisaatiotasolla esimerkiksi myynnille tulleiden liidien, myynnin aktiviteettien sekä voitettujen tai hävittyjen diilien määrää.

Myynnin automaatiot

Myynnin automaatiot tehostavat myyjien työtä. HubSpotissa kannattaa ottaa heti käyttöön seuraavat automaatiot:

  • tehtävät (tasks)
  • pohjat (templates)
  • sekvenssit (sequences)
  • tapaamiset (meetings)
  • ilmoitukset (notifications).

Myynnin työkalujen aktivoiminen

Myynnin työkalut tulee ottaa tehokkaaseen käyttöön ja yhdistää HubSpot käytössä oleviin sähköpostijärjestelmiin ja kalentereihin.

Työskentely Gmailin ja Office 365:n kanssa

Käytössä oleva sähköpostijärjestelmä kannattaa yhdistää HubSpotin kanssa. Gmailin HubSpot Sales Chrome -laajennuksen ja HubSpot Sales Office 365 -lisäosan avulla myyntityökaluja voidaan käyttää suoraan postilaatikosta käsin. Sähköpostiviestit välittyvät suoraan HubSpotin inboxiin, jolloin tieto on kaikkien kontaktin tai asiakkaan kanssa työskentelevien saatavilla.

Kalenteri-integraatio:

Google- ja Outlook-kalenterin synkronointi HubSpotin kanssa mahdollistaa kalenteritapaamisten luomisen ja kutsujen lähettämisen HubSpotin kautta.

Myynnin ja markkinoinnin yhteinen suunta

Myynnin ja markkinoinnin tulee  asettaa  yhteiset tavoitteet ja saada markkinointi tuottamaan liidejä HubSpotin avulla. Liidit tulevat suoraan myynnille automaatioiden kautta.

Työskentely mobiilisovelluksella

HubSpotin mobiilisovelluksen avulla HubSpotin työkalut kulkevat aina mukana. Mobiilisovellus löytyy Applen laitteilla App Storesta ja Android-laitteilla Google Play Storesta. Kannattaa varmistaa, että kaikilla HubSpotin kanssa työskentelevillä on mobiilisovellus käytössään.

Sales reporting

Myynnin analytiikka -työkalu tarjoaa tärkeimmät myynnin raportit, joita kannattaa seurata. Raportit voidaan räätälöidä yrityksen tarpeisiiin sopiviksi ja tallentaa työpöydälle eli dashboaordille.