Tässä artikkelissa kerrotaan mikä on NPS-kysely, ja miten sellaisen voi luoda HubSpotilla
NPS on lyhenne termistä “Net promoter score”. Tiivistettynä termi vastaa kysymykseen: “Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen palvelua tai tuotteita ystävällesi tai kollegallesi?” Voit lukea lisää NPS:stä blogistamme.
Luodaksesi NPS-kyselyn HubSpotilla, tarvitiset Service Hub Pro -lisenssin. Kyselyn luominen tapahtuu valitsemalla Service --> Feedback Surveys.
Sitten valitsemme Set up survey.
![set_up_nps](https://www.salescommunications.fi/hubfs/Knowledge%20Base/HubSpot%20tuki/Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202019-6-14%20kello%2014.16.04.png)
Tämän jälkeen valitsemme, haluammeko lähettää NPS-kyselyn sähköpostitse, vai toteuttaa sen verkkosivuna.
Voit luoda vain yhden NPS-kyselyn. Kysely tulisi lähettää asiakkaillesi säännöllisin väliajoin. Esimerkiksi kerran kvartaalissa tai puolen vuoden välein. Alle olevasta kohdasta valitsemme kriteerit, kenelle kysely lähtetään.
Oletuksena kriteeri on "Became a Customer Date is more than 30 days ago". Välilehdeltä Choose frequency pääsemme määrittämään joko toistuvan tai kertaluonteisen kyselyn.
![Näyttökuva 2019-6-17 kello 14.09.32](https://www.salescommunications.fi/hubfs/Knowledge%20Base/HubSpot%20tuki/Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202019-6-17%20kello%2014.09.32.png)
Customize-välilehdeltä pääsemme muokkaamaan lomakkeen otsikkoa, tervehdystekstiä sekä kuvaa ja värejä. Itse NPS-kysymystä emme voi muokata.
Follow-up -välilehdellä pääsemme muokkamaan follow-up kysymystä ja Thank you -kohdassa kiitosviestiä sekä kuvaa.
Automation-välilehdeltä pääsemme luomaan erilaisia workflowta perustuen asiakkaan antamaan arvosanaa.
Lisätietoja ja statistiikkaa NPS-kyselyistä täältä.