Tässä artikkelissa käydään läpi, millaista raportointia HubSpotin boteista on saatavilla.
Toistaiseksi botteihin liittyvä analytiikka on HubSpotissa hieman heikkoa. Jonkin verran dataa on kuitenkin saatavilla. Näemme esimerkiksi, mitä actioneita ihmiset tekevät botissa ja kuinka moni päätyy botin actioneissa loppuun asti. Tämä antaa meille arvokasta tietoa siitä, miten hyvin botin toiminnot toimivat ja mitkä ovat käyttäjien yleisimmät toimintatavat. Seuranta auttaa meitä myös tunnistamaan mahdollisia ongelmakohtia ja kehittämään botin toimintaa entistä paremmaksi.
Valitaan HubSpotista Conversations --> Chatflows ja viemme hiiren sen botin päälle mitä haluamme tarkastella. Valitaan Details ja haluttu ajanjakso.
Oikealta ylhäältä voimme valita, mitä "Actioneita" halutaan tarkastella. Näin näemme kuinka moni on tehnyt halutun toimenpiteen, kuten esimerkiksi jättäneet yhteystiedon.
Tarkemmin yksittäisiä bottikeskusteluja pääset seuraamaan valitsemalla Conversations-->Inbox-->Bots. Huomio filttereistä, että laitat näkyville myös suljetut keskustelut (kun vierailija suorittaa keskustelun botin kanssa loppuun saakka tai se on ollut auki 24h, menee keskustelu automaattisesti tilaan "closed").
Voit lukea lisää bottien analytiikasta täältä.