1
Mitä on kasvumarkkinointi?
Mistä on kyse kasvumarkkinoinnissa?
Kun lähdetään tekemään kasvumarkkinointia, kaiken perustana on aina kasvustrategia. Kasvumarkkinoinnin asiantuntijoiden päätehtävänä onkin määrittää käytettävissä olevan datan avulla alueet, joiden tuloksia lähdetään parantamaan, ja joille lähdetään testaamaan erityyppisiä markkinoinnin toimenpiteitä.
Tyypillisesti kasvua ryhdytään hakemaan verkkoliikenteen kasvattamisesta, kvalifioitujen liidien tuottamisesta myynnille, myynnin tukemisesta ja nykyisten tyytyväisten asiakkaiden suosittelukanavan rakentamisesta.
Kasvumarkkinoinnilla saadaan aikaan tuloksia, jotka pitkällä- ja lyhyellä aikavälillä tuovat säästöjä ja lisämyyntiä. Blogistamme löydät Mitä on kasvumarkkinointi? -tekstin, jossa kerromme lisää kasvumarkkinoinnista.
Kasvumarkkinointi
Toimimme kumppaninasi kasvattaen markkinoinnin ja myynnin tuloksia.
Tutustu kasvumarkkinointiin2
Miksi tehdä kasvumarkkinointia kumppanin kanssa?
Kasvumarkkinointiin kannattaa ehdottomasti ottaa kumppani tueksi, sillä kasvumarkkinointia tehdään eri tavalla kuin perinteistä markkinointia. Onnistunut kasvumarkkinointi perustuu arvatenkin kasvulle – ja mieluusti nopealle sellaiselle.
Kasvumarkkinointia toteutetaan yleensä sprinteissä, jotta toiminta on mahdollisimman ketterää. Nopeasti ja tehokkaasti toteutetut toimenpiteet takaavat, että tuloksia nähdään lyhyelläkin aikavälillä. Näin on mahdollista dataan perustuen selvittää tehtyjen toimenpiteiden tuloksia sekä ymmärtää mitkä toimenpiteet tuovat haluttuja tuloksia. Eurot siis allokoidaan sinne, mistä niillä saa parasta ROI:ta.
Kasvumarkkinointi vaatii paljon osaamista; kumppanin tulee ymmärtää strategisesti ja kokonaisvaltaisesti markkinointia, erilaisten markkinointikanavien toimivuutta sekä omata kyvykkyyttä toteuttaa markkinnoinnin toimenpiteitä datalähtöisesti. Lue blogistamme miksi kasvumarkkinointia kannattaa tehdä kumppanin kanssa?
Miksi kasvumarkkinointi kumppanin kanssa kannattaa
Tutustu blogiin3
Millaista on kasvumarkkinointi kumppanin kanssa?
Kasvumarkkinoinnissa on tärkeää ymmärtää monipuolisesti erilaisia digitaalisen markkinoinnin osa-alueita; konversio-optimointi, hakukoneoptimointi ja mainonnan työkalut ovat jatkuvasti läsnä kasvumarkkinoinnissa. Kun etsit kumppania kasvumarkkinointiin, huomioi, että kumppanilla on kokemusta sen toteutuksesta ja ymmärrystä kokonaisvaltaisesta kasvumarkkinoinnista.
Kasvumarkkinointia toteutetaan sprinttimallissa, jotta toiminta on ketterää, ja jotta tuloksia saadaan nopeasti. Sprinttimallissa toimiessa on mahdollista dataa analysoiden ymmmärtää, millaiset toimenpiteet tuovat tuloksia ja mitkä toimenpiteet taas eivät. Sprinteissä osa ajasta käytetään sprintin suunnitteluun ja osa toimenpiteiden toteutuksiin.
Tarvitsetko tukea HubSpotiin liittyen?
Onko mielessäsi HubSpotiin liittyviä kysymyksiä? Kysy meiltä mitä tahansa HubSpotin käytöstä ja me autamme sinua ratkaisemaan haasteesi.
Tutustu HubSpot-tukeen4
Kuinka kasvumarkkinointia tehdään?
Yrityksen tärkein omaisuus on data ja tieto, jonka se asiakkaistaan omistaa. Kasvumarkkinointi on markkinointimalli, joka tähtää resurssien optimointiin siten, että ketterillä menetelmillä tehdään mahdollisimman suuret tulokset. Kasvumarkkinoinnissa käytetään asiakkaista kerättyä dataa ja pyritään kasvattamaan liikevaihtoa, tehostamaan myyntiä ja luomaan kasvu kestävälle pohjalle. Meille kasvumarkkinointi tarkoittaa strategista pitkäjänteistä tekemistä – unohtamatta nopeita tuloksia.
Valmis kokeilemaan HubSpotia? Ota CRM käyttöön ilmaiseksi
Jos haluat nähdä konkreettisesti, miltä HubSpot-alusta näyttää ja mitä ominaisuuksia se sisältää, voit ottaa HubSpot CRM:n ilmaiseksi käyttöön.
Ota HubSpot CRM käyttöön täältä5
Millaisia tuloksia kasvumarkkinoinnilla voi saada?
Kasvumarkkinoinnin tarkoituksena on saada mahdollisimman paljon asiakkaita vähemmillä investoinneilla ja nopeasti. Kasvumarkkinointi on prosessi, joka vaatii yritykseltäsi perusteellisen ajattelu- ja työskentelytapojen muutoksen.
Kasvumarkkinoijan muistilista:
- Luovu perinteisten kanavien käytöstä
- Toimi aina ketterästi
- Testaa rohkeasti uusia ideoita, eri menetelmiä, eri kanavia ja alustoja
- Varmista että kaikki päätöksesi pohjautuvat aina dataan
- Tavoita asiakkaasi jokaisessa asiakaspolun vaiheessa
- Yhdistä myynti ja markkinointi - älä toimi siiloissa.
6
Kasvumarkkinointipalvelut
Tarjoamme yrityksille monipuolisesti HubSpotiin liittyviä palveluita, kuten kasvumarkkinointipalvelumme. Toimimme kumppaninasi kasvattaen markkinoinnin ja myyntisi tuloksia.