Menestyäksesi hakukoneoptimoinnissa sinun tulee pitää mielessä, että hakukoneiden toiminnan pohjalla on itsekkäät vaikuttimet ja samoin on hakukoneesta tietoa etsivillä ihmisillä. Me, tiedon hakijat, haluamme alle sekunnissa oleellista, tuoretta tietoa, käyttäjäystävällisessä ympäristössä. Hakukoneet taas haluavat tarjota sitä meille.
SEO-strategiaa laadittaessa täytyy pitää kaksi asiaa mielessä: ihmiset ja hakukoneet. Vaikka hakukoneet eivät näe sivuja niin kuin ihminen näkee. Hakukoneinsinöörit ovat luoneet parametrejä parametrien jälkeen päästäkseen mahdollisimman lähelle tätä ihannetta.
Yksi hakukoneiden keino nähdä sivut samaan tapaan kuin sinun ja minun silmin, on suosittuuden mittaaminen. Hakukoneet mittaavat mm. kahta asiaa.
Tämän takia hyvin kirjoitetun, tarpeellisen ja oleellisen sisällön merkitystä ei voi hakukoneoptimoinnissa korostaa liikaa.
Houkutteleva, hyödyllinen sisältö on siis elintärkeää hakukoneoptimoinnille. Jokainen suoritettu haku - tulee tarpeesta löytää, oppia, ratkaista, ostaa, korjata, hoitaa, tai ymmärtää. Hakukoneet laittavat verkkosivut paremmuusjärjestykseen tyydyttääkseen tämän tarkoituksen mahdollisimman hyvin. Perusteellinen, relevantti sisältö, mikä tavoittaa etsijöiden tarpeet, parantaa mahdollisuuksiasi pärjätä hakutuloksissa.
Kun luot sisältöä, mieti voiko tiedon hakija olla tyytyväinen löytämäänsä? Tunne ostajapersoonasi, heidän ongelmansa ja ennen kaikkea tarjoa niihin ratkaisua. Loistavan sisällön avulla muut linkittävät sinun sivuillesi ja hakukoneet mittaavat paljon pitkiä sivullaoloaikoja.Markkinoi ahkerasti sisältöjäsi. Näin me tiedonnälkäiset hakijat löydämme sinut ja pääsemme meilaamaan sisältöjäsi linkkeinä ystävillemme, twiittaamaan, jakamaan Facebookissa ja liittämään sitä blogeihimme. Ja upea sisältösi on matkalla kohti internetin valloitusta!