Näin vuodenvaihteessa on tärkeä luoda katsaus edelliseen vuoteen ja tarkastella onnistumisia ja pohtia palautetta. Vuonna 2015 Sales Communications teki kymmeniä blogikirjoituksia, julkaisi videoita ja kirjoitti eKirjoja asiakkaillemme ja kaikille, jotka ovat kiinnostuneita nousemaan seuraavalle tasolle inbound-markkinoinnissa. Tässä lista parhaiten menestyneistä sisällöistä. Ole hyvä!
Blogimme keräsi valtavasti lukioita ja suosituimmiksi blogeiksi muodostuivat analyysit ja vertailut. Lukijoita kiinnostavat millaiset ovat suomalaisten yritysten www-sivut ja mihin suuntaan sivustojen tuotanto on kehittymässä.
Webinaareista suosituimpien joukkoon nousi missä olet Googlessa webinaari, jossa käsittelimme hakukonelöydettävyyttä. Vuosi sitten tehty 24:n suomalaisen yrityksen www-sivujen analyysi keräsi myös hyvin katselijoita. Analyysistä voit käydä lukemassa täältä.
Videoista eniten kiinnostusta herätti asiakaskokemuksen sekä muutoksen johtaminen. HubSpot-demosta oltiin myös kiinnostuneita.
YouTubessa videoita voit käydä katsomassa täältä.
Liidejä generoitiin yhteensä 1644 kpl, joista asiakkuuksia syntyi 140 kpl. Keskiarvollisesti Sales Communicationsin hienosti viritetty myynti- ja markkinointiorganisaatio tuotti 137 liidiä myynnille kuukaudessa. Kiitos kaikille asiakkaillemme vuodesta 2015!
Myynnin toiminta asiakkaiden kanssa on liidien syntymisessä erityisen tärkeää. Meillä myyjät generoivat karkeasti ottaen noin puolet kaikista myyntiliideistä ja kaupoista peräti ⅔-osaa. Merkittävästi asiakkaita saimme myös orgaanisen haun perusteella sekä kun asiakkaamme löysi itse sivuillemme. Tämä kertoo erityisesti siitä, että yrityksen tulee olla läsnä oikealla ja merkityksellisellä sisällöllä silloin kun asiakas etsii ratkaisua ongelmaansa.
Aloitimme vuonna 2015 webinaarien tuottamisen ja nyt olemme päässeet merkittävään asemaan suomalaisessa yrityspodcast-maailmassa. Podcasteja kuunneltiin yhteensä 4657 kertaa. Kiinnostavaa oli huomata kuinka paljon myynti kiinnosti kuulijoita. Peräti 2 Podcastia Top 3:ssa käsitteli myyntiä. Lisäksi matkamme HubSpotin inbound-messuille ja luentomme siellä keräsi huomiota suomessa ja ulkomailla. Ks. slidet tästä.
Kaikki Podcastimme ovat kuunneltavissa tästä.
HubSpot huomioi kasvutarinamme myös omassa blogissaan. Kasvatimme 2013-2014 tilikaudella liikevaihtomme 3-kertaiseksi inbound-markkinoinnilla. Edellisellä tilikaudella tuplasimme vielä vuoteen 2014 nähden.
Kiitos kaikille mukana olleille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Kiitos kun olet seurannut tarinaamme tähän asti. Tästä on hyvä jatkaa vuoteen 2016!