Nordcloudin markkinointipäällikkö Edward Ford kirjoittaa HubSpot Academyn asiakasblogissa yrityksen kokemuksista inbound-sisältöjen parissa. Pilvipalveluita kansainvälisille asiakkaille toimittava Nordcloud on ollut Sales Communicationsin asiakas vuodesta 2014 lähtien.
Blogiartikkelissaan Edward Ford pohtii inbound-markkinoinnissa tärkeitä sisältöjä ja kertoo Nordcloudin kokemuksista mielenkiintoisten sisältöjen luomisessa. Sisältömarkkinoinnissa painotetaan monesti hyödyllisen tiedon merkitystä asiakkaalle. Nordcloud lähestyi inbound-markkinoinnissaan kuitenkin asiakasta kiinnostavaa sisältöä viihteellisemmästä ja innostavammasta näkökulmasta, erinomaisin tuloksin.
Tavoitteena uudelle sisällölle oli lisätä konversioita ja samalla tutkia ja tutustua asiakkaisiin paremmin. Sisällöllä haluttiin myös testata markkinoinnin rakentamia ostajapersoonia. Sales Communications esitteli Nordcloudille ZEF:n interaktiivisen kyselyalustan, jonka päälle rakennettiin Cloud Ninja -kysely. Cloud Ninjan juonena toimii kymmenen kysymystä, joiden perusteella käyttäjä saa mustan, keltaisen tai valkoisen vyön sen mukaan, kuinka sujuvasti hän hyödyntää pilvipalveluita. Tuloksen pystyy myös jakamaan sosiaalisessa mediassa.
Fordin mukaan ZEF:n työkalulla tehty interaktiivinen Cloud Ninja -kysely johti inbound-liidien nopeaan kasvuun 47 prosentilla. Konversioprosentti interaktiiviselle sisällölle oli 30 prosenttia. Sähköpostiin lähetetyn Cloud Ninja -sertifikaatin mukana asiakas sai myös linkkejä muihin Nordcloudin sisältöihin, joten konversioprosentti kasvoi myös muilla sisällöillä.
Fordin mukaan interaktiivinen sisältö on ollut Nordcloudin markkinoinnille hyödyllistä paitsi siksi, että konversioprosentit nousivat ja he saivat sen avulla paljon informaatiota asiakkaistaan, myös sen luoman brändi-mielikuvan vuoksi, johon myös kyselyn visuaalisessa toteutuksessa kiinnitettiin paljon huomiota. Nordcloud on hyödyntänyt Cloud Ninja -kyselyä myös erilaisissa tapahtumissa pitkin Eurooppaa ja painattanut jopa Cloud Ninja -tarroja.