Tänään on HubSpotin Inbound-taphtuman toinen päivä. Uutuuksia julkaistiin. Tässä lyhyt katsaus mitä kaikkea uutta tuli myynnin ja markkinoinnin ammatiilaisille. Hubista on tullut myynnin työkalu. Enää ei puhuta markkinoinnista vaan ihan oikeasta myynnistä. Tämä on todella tärkeää, koska liikevaihdon kasvattaminen on yrityksen tärkein tehtävä. Kun on asiakkaita on myös taloudellisesti menestyvä yritys. Uudet ominaisuudet vahvistavat tätä tavoitetta ja mahdollistavat myynnin, jota myyjät rakastavat tehdä ja prosessin jossa asiakkaat haluavat olla. Kysymys on inbound-myynnistä.
HubSpotissa on nyt erittäin laajat mahdollisuudet myynnin ja markkinonnin raportointiin. Tänään julkaistiin The Reporting Add On. Nyt sinulla on mahdollisuus mitata liiketoimintasi kehitystä todella. Voit luoda omia raportteja tai käyttää valmiita pohjia.
Lisäksi uutena ominaisuutena tuli uusi The Ads Adds On. Nyt sinulla on mahdollisuus hallinnoida verkkomainontaa suoraa HubSpotista. Tämä tarkoittaa, että tiedät mikä mainos toimii, paljonko mainontasi tuottaa liidejä ja mikä parasta ennen kaikkea liikevaihtoa! Myynnillä on suuri merkitys. Nyt ei ole kysymys siitä onko tämä markkinoinnin asia vaan myynnin asia ja mikä parasta sitähän me kaikki yritykset haluamme tehdä. Myydä.
Suuri uudistus on myös liidien pisteytys. Aikaisemmin yritysten piti itse päätellä kuinka liidit pisteytetään. Ongelmaksi muodostui se, että pisteyttäminen on perustunut yrityksen omaan käsitykseen asiakkaan sivuilla käyttäytymisestä. Nyt uusi Predictive Lead Scoring mahdollistaa sen, että sinun ei tarvitse arvata. HubSpot kertoo sinulla automaattisesti, mitkä asiakkaan sivuilla tekevät toimet vaikuttavat myynnin kasvuun ja pisteyttää liidisi automaattisesti.- Tämä perustuu faktaan, ei yrityksen omaan arvaukseen todellisuudesta.
Tässä muutamia uutuuksia. Mielenkiintoista uudistuksissa on se, että nyt sinulla on mahdollisuus liittää myynti ja markkinointi yhteen. Kokonaisuudeksi joka palvelee yrityksesi tavoitteita.