Kuuntele blogi
Lupaukset InBound-markkinoinnin kustannustehokkuudesta ja mahdollisuuksista kolkuttavat pääkopassa, mutta kun olisi aika hypätä kielekkeeltä tuntemattomaan alkavat monen puntit tutista. Pitäisi muuttaa koko ajattelumalli ja luottaa siihen, että asiakkaat tulevat luoksesi merkityksellisen sisällön perässä. Nykyiset keinosi markkinoida ovat mielestäsi ihan hyviä. Osa niistä toimii, osa ei niin hyvin, mutta et tiedä mikä osa.Miksi tekisit päätöksen hypätä tuntemattomaan?
Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut ja markkinoinnin tulee muuttua sen mukana. Tutustu näihin kolmeen ostokäyttäytymistrendiin, joiden takia sinunkin on syytä sijoittaa InBoundiin.
Asiakkaasi haluavat olla osa yritystäsi. He odottavat mahdollisuutta rakentaa identiteettiään yrityksesi avulla. He haluavat olla juuri sinun yrityksesi asiakkaita ja kertoa sen muille. Perinteiset keinot eivät mahdollista tätä. Videopelien suoratoistopalvelu Twitch on loistava esimerkki yhteisöstä, jonka jäsenet identifioivat itseään vahvasti yrityksen kautta. Twitch on tasaisesti kasvattanut kävijälukujaan. Palvelu mahdollistaa reaaliaikaisen kuvan lähettämisen ja keskustelun muiden pelaajien kanssa. Yritys kertoo jäseniensä olevan “maailman sitoutuneimpia ja taitavimpia pelaajia”. Kukapa peleistä kiinnostunut ei haluaisi katsoa lukeutuvansa joukkoon?
Asiakkaasi haluavat heille räätälöityä markkinointia. He toivovat, että heidän yksilölliset tarpeensa on huomioitu ja yrityksen lähettämät viestintä on kohdennettu juuri heitä varten. “Kaikille ei mitään markkinointi” ei kiinnosta ihmisiä vaan he janoavat heille suunnattua merkityksellistä sisältöä.
Asiakkaan puhelimeen saapuu viesti “Hei Anna, rokotuksesi vanhenee 1.11.2014. Mikäli olet matkustamassa lähiaikoina suosittelen tehosteen ottamista. Ystävällisin terveisin, Lääkärisi Matti”. Anna tilaa rokotusajan samantien.
Asiakkaasi haluaa kivaa, nopeaa ja helppoa. Tämä pätee kaiken muun lisäksi myös kun asiakas etsii tietoa tuotteista tai yrityksistä. Yleisen luulon vastaisesti netissä vertailu ei lisää asiakkaiden loppuvertailuun valitsemien tuotteiden määrää vaan päinvastoin vähentää sitä. Asiakkaat haluavat tiedon yhä nopeammin ja esimerkiksi hakukoneiden tuloksista vain muutama ensimmäinen vaihtoehto edes luetaan. Tarjoa siis kivaa ja helppoa löydettävyydestä jälkimarkkinointiin asti.
Ilman verkkonäkyvyyttä et pian ole asiakkaillesi olemassa. Be there or be square. Siinä paras syy sijoittaa rahasi InBound-markkinointiin. Kustannustehokkuus ja mitattavuus tulevat kaupanpäällisinä. Hyppää kielekkeeltä siis jo tänään.
Vieläkö epäilet? Tutustu tarkemmin InBoundiin ja kuule miten saimme asiakkaan neljässä viikossa ilman perinteistä mainontaa.
Projektijohtamisen ja viestinnän osaaja. Intohimona kirjoittaminen ja urheilu. Päivätyön ohella kirjoittaa blogia ja artikkeleita lehtiin sekä toimii valmentajana ja personal trainerina. Vapaa-ajallaan heittelee ilmaan muita ihmisiä cheerleadingin parissa tai lentelee itse akrojoogassa.