Kävijät ova sivullasi vain yhden tarkoituksen takia: jättääkseen yhteystietonsa materiaalin lataamista vastaan. Sivulla tulisi olla siis vain yksi CTA eli toimintakehotus ja sen tulisi olla yksiselitteinen, kuten "lataa opas". Ländäriltä kannattaa poistaa myös navigaatio, sillä testien mukaan ländärit, joilla ei ole navigaatiota, konvertoivat paremmin.
Sisällössä tulisi keskittyä lyhyesti kuvaamaan mitä arvoa ja hyötyä kävijä saa lataamalla materiaalin, sekä mitä sinä oikeastaan hänelle tarjoat. Kuvaile hyöty mahdollisimman konkreettisesti, jotta kävijä jättää yhteystietonsa. Pidä teksti lyhyenä ja ytimekkäänä. Ländärin tulisi sisältää myös kuvaava otsikko ja mahdollisesti väliotsikko, jos se sopii tekstiin. Lyhyesti: tee tarjouksestasi vastustamaton!
Ländärin yksi tärkeimmistä elementeistä on lomake, jonka kautta kävijät jättävät yhteystietonsa. Lomakkeessa tulisi kerätä vain tiedot, jotka ehdottomasti tarvitset, eikä yhtään enempää. Mieti siis tarkasti kuinka paljon tietoja kävijät ovat valmiita sisältösi vastineeksi antamaan. Yleensä esimerksi puhelinnumeron antamista vastaan täytyy myös sisältö kokea erittäin hyödylliseksi.
Kuvat auttavat kävijöitä sulattamaan tiedon nopeammin ja hahmottamaan sivun rakenteen. Kuvan tai videon tulee tukea sivun sanomaa ja kertoa myös osaltaan hyödyistä, jota kävijä saa. Muista kuitenkin pitää sivu yksinkertaisena ja lisätä vain välttämätön.
Sivulle kannattaa lisätä erilaisia tukevia sosiaalisia elementtejä, kuten arvosteluja tai lainauksia. Ihmiset ovat kiinnostuneita lukemaan muiden mielipiteitä yrityksestä tai tuotteesta. Positiiviset kommentit kannattaa siis laittaa näkyville.
Parhaan tuloksen saamiseksi kannattaa tehdä erilaisia laskeutumissivuja ja testata millaiset tekstit, värit tai lomakkeet toimivat parhaiten.
Kaipaatko lisää vinkkejä verkkosivujesi uudistamiseen liidejä konvertoivaksi koneeksi?