Kuuntele blogi
Liidien määrä alkoi nousta hieman yli 20 artikkelin julkaisemisen jälkeen. Tutkimuksen mukaan liidien määrään vaikuttivat myös indeksoitujen sivujen ja avainsanojen määrä Googlessa sekä sosiaalisen median ja erityisesti Twitterin käyttö.
Kaiken perustana on arvokkaan lukijalle hyödyllisen sisällön tuottaminen. Sisältöä suunniteltaessa lähde liikkeelle asiakkaiden haasteista. Mistä he haluavat tietää lisää ja mitkä aiheet kiinnostavat heitä? Kirjoita ensisijaisesti lukijoillesi, mutta ota huomioon myös hakukoneet. Jokainen blogipostaus on mahdollisuus lisätä näkyvyyttäsi hakukoneissa ja mahdollistaa sivujesi löytyminen luonnollisissa (organic) hauissa. Valitse siis hakusanataistelusi ja optimoi jokainen kirjoitus löytymään avainsanojen avulla. Enemmän sisältöä tarkoittaa enemmän kävijöitä ja enemmän potentiaalisia asiakkaita.
Pelkkä bloggaaminen ei riitä liidien tuottomäärien nostamiseksi vaan anonyymit lukijat pitää konvertoida liideiksi. Konvertointi toteutetaan laskeutumissivujen eli ländäreiden avulla, joille kävijä jättää yhteystietojaan vastineeksi ladattavasta sisällöstä. Ladattava sisältö voi olla esimerksi aiheeseen liittyvä e-kirja tai opas. Lukija ohjataan ländärille blogissa olevan CTA:n eli linkin kautta.
Tuloksien mittaaminen ja analysointi on tärkeää, jotta saat käsityksen siitä millainen ROI bloggaamisellasi on. Mittaa ainakin eri avainsanojen toimivuutta, mitä aiheet ovat suosituimpia ja mitkä postaukset konvertoivat liidejä.
Janilla on yli 20 vuoden kokemus asiakasyritysten myynnin kasvattamisesta. Hän on erikoistunut inbound-markkinointiin, myyntiin, konvertoimaan verkkovierailijoista myyntiliidejä sekä siihen, miten tehdään myyntiä niin, että ihmiset todella ostavat. Jani on merkittävä sosiaalisen median tekijä markkinoinnin ja myynnin parissa. Hänen suosituimmat kanavansa ovat podcastit KasvuPodcast, Lead & Trust, Myyntikanava ja Suoraa puhetta.