Kuuntele blogi
HubSpot julkaisi uudistuneen tehtävien hallinnan työkalun. Aluksi lyhyesti mikä merkitys tehtävillä on HubSpotin CRM:ssä. Tehtävät ovat jokaisen myyntitiimin tärkein työkalu, joka takaa menestyksen. Tehtävät auttavat seuraamaan ja työskentelemään sekä kontaktien että mahdollisuuksien (deals) kanssa. On hyvä muistaa, että jokainen menetetty tehtävän seuranta on samalla menetetty mahdollisuus saada asiakas. Eli kyseessä on hyvin tärkeä työkalu liiketoiminnan kannalta.
Mitä uutta on tullut? Task Queues eli tehtäväjonot. Tämä toiminto mahdollistaa, että myyjä voi työskennellä omien tehtävien kanssa samalla tavalla kuin hänellä olisi soittolista. Myyjä voi luoda erilaisia kategorioita tehtäville ja ryhmitellä tehtävät kategorioittain. Kategoriat voivat olla esimerkiksi prioriteetti, toiminto (soita, tarkista, jne.) tai jokin muu työskentelysi kannalta tärkeä jaottelu.
Voit luoda tehtäväjonoja menemällä Tasks-osion vasemmasta reunasta Queues-kohtaan ja painikkeeseen "Add a queue". Luodut tehtäväjonot tulevat näkyviin vasempaan reunaan. Olemassa olevan tehtävän voi lisätä haluttuun tehtäväjonoon, kun listauksessa olevaan tehtävään laittaa ruksin ja painaa "Add to queue" -painiketta. Tehtäväjonoon lisääminen onnistuu myös editoimalla tehtävää.
HubSpotin tehtäväjonojen suurin hyöty on, että niiden kanssa voi työskennellä samalla tavalla kuin soittolistan kanssa. Mene haluamaasi tehtäväjonoon ja oikeasta yläkulmasta löytyy "Start Queue" -painike. Tästä pääsee suoraan oikeaan korttiin, johon kyseinen tehtävä on sidottu. Tehtävän voi sitoa kontaktiin, yritykseen tai dealiin. Kun on aloittanut työskentelyn tehtäväjonon kanssa, pääsee vaivattomasti siirtymään kortista toiseen tehtäväjonon mukaisesti. Enää ei tarvitse siirtyä osioiden väillä edestakaisin, vaan pääsee työskentelemään sujuvasti.
Mitä muuta uutta? "Follow-up" -tehtävän voi luoda suoraan, kun on lähettämässä sähköpostia tai soittanut puhelun. Tämä onnistuu myös "Log Activity" -kohdasta. Todella hyödyllinen ominaisuus, joka nopeuttaa ja tehostaa työskentelyä HubSpotissa.
Näiden uusien ominaisuuksien kautta myyntityö tulee helpottumaan todella merkittävästi. Nyt viimeistään kannattaa ottaa tehtävänhallinnan työkalut tehokkaaseen käyttöön!