0310.2022
Kuuntele blogi
HubSpotin seurana johtajien joukossa ovat esimerkiksi Microsoft, Oracle ja Salesforce. Raportissa kiitetään HubSpotia muun muassa intuitiivisesta käyttöliittymästä, hyvistä raportointiominaisuuksista ja monipuolisesta tuesta asiakkaille.
Magic Quadrant -raportit syntyvät täsmällisen ja faktapohjaisen tutkimuksen tuloksena ja tarjoavat kattavan näkymän eri palveluntarjoajiin. Analyysejä tehdessään Gartner käyttää kahta kriteeriä, jotka ovat yrityksen visio kokonaisuudessaan sekä toteutuskyky. Gartner valitsee raporttiinsa kunkin teknologian johtajat, haastajat, visionäärit ja niche-toimijat, jotka palvelevat kapeampaa kohderyhmää.
B2B-markkinoinnin automaation alustaksi Gartner määrittelee ohjelmiston, joka tukee kysynnän luomista. Tähän kuuluvat tunnettuuden lisääminen, laadukkaiden liidien generointi ja nurturointi, monikanavaisen sitouttamisen mahdollistaminen asiakaspolun edistämiseksi ja analytiikan käyttäminen tulosten mittaamiseen ja optimointiin. Markkinoinnin automaation järjestelmän tärkeimmät tehtävät ovat tuottaa, arvioida ja nurturoida liidejä, saada ne myynnin käyttöön ja lopulta auttaa tekemään kauppoja. Järjestelmät myös auttavat datan pitämisessä puhtaana ja tarjoavat lisätietoja prospekteista.
Gartnerin raportissa markkinoinnin automaation johtajat ovat niitä järjestelmiä, jotka tukevat kaikkia tärkeitä b2b-markkinoinnin automaation toimintoja. Näitä ovat etenkin asiakasprofiilien hallinta, liidien luokittelu, analytiikka ja mittaaminen sekä integraatiot muiden järjestelmien kanssa.
Lue blogi: Mitä markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan?
Johtajat tarjoavat myös laajaa tukea asiakaskunnalleen, minkä ansiosta ne voivat vastata jatkuvasti asiakkaiden tarpeisiin. Johtajien joukkoon päästäkseen markkinoinnin automaation järjestelmän tulee myös vastata suurten yritysten tarpeisiin. Järjestelmät myös tarjoavat mahdollisuuden integraatioihin muiden tärkeiden järjestelmien, kuten CRM:n ja digitaalisen mainonnan alustojen kanssa. Johtajilla on laajat tuotesuunnitelmat ja ne auttavat asiakkaitaan yhdistämään asiakastietoa ja tuottamaan johdonmukaisen kokemuksen asiakkaan koko elinkaaren ajan.
Millä ominaisuuksillaan HubSpot Marketing Hub on erityisesti saanut kiitosta raportissa? Gartnerin mukaan HubSpot Marketing Hubilla on intuitiivinen käyttöliittymä, joka on yhtenäinen ja tarkoituksenmukainen. Järjestelmä tarjoaa markkinoijille reaaliaikaista dataa asiakkaista. HubSpot saa kiitosta myös raportointiominaisuuksistaan. Gartnerin raportissa huomioidaan, että HubSpot on kehittänyt järjestelmäänsä entisestään suurille asiakkaille sopiviksi Marketing Hub Enterprisen muodossa.
Gartner nimeää muiksi HubSpotin vahvuuksiksi sen tarjoaman tuen, koulutuksen ja yhteisön. Tukea on tarjolla niin HubSpotin omasta puolesta kuin sen luomien yhteisöjen muodossa. Myös mahdollisuus integroida HubSpot muihin sovelluksiin, kuten CRM-järjestelmiin ja verkkokauppoihin, sai raportissa positiivista huomiota: maininnan ansaitsi esimerkiksi monipuolinen App marketplace.
Parannettavaa HubSpotilla oli raportin mukaan esimerkiksi siinä, että edistyneempien ominaisuuksien käyttö ei ole yhtä helppoa kuin perustehtävien hoitaminen, vaan saattaa esimerkiksi edellyttää kehittäjän apua.
Pysyäkseen markkinoinnin automaation kehityksen kärjessä HubSpot kehittää Marketing Hubia jatkuvasti. Viimeaikaisia parannuksia ovat mm.:
Kiinnostuitko kuulemaan, miten HubSpotin markkinoinnin automaation alusta voisi auttaa juuri sinun yritystäsi?