Blogi | Sales Communications

HubSpot tekninen käyttöönotto

Kirjoittanut Jani Aaltonen | 6.2.2015 18:38

Tekninen käyttöönotto sisältää seuraavat toiminnot. Käyttöönoton voit tehdä joko itse tai säästää hieman aikaa ja rahaa käyttämällä sertifioitua kumppania.

Käyttäjien lisääminen järjestelmään 

Henkilöt jotka käyttävät järjestelmää työssään, lisätään ensin järjestelmään, jotta kaikki pääsevät mukaan katsomaan kuinka HubSpot toimii. Lisäksi ulkoiset resurssit voidaan kytkeä mukaan samanaikaisesti. Ulkoisia resursseja ovat tyypillisesti markkinoinnin kumppanit tai bloggaajat. 

Seurantakoodin lisääminen 

Yhdessä webmasterin kanssa liitetään nykyisille sivuille javascript-koodi, jolla aloitetaan käyttäjien seuranta ja tunnistaminen. Seurantakoodi on kaiken ydin. Ilman koodia ei järjestelmä myöskään toimi. Mikäli sivut rakennetaan suoraan HubSpottiin, ei koodia tarvita, sillä seuranta on tällöin automaattista. 

Domainin tai subdomainin yhdistäminen

Yrityksesi domain kytketään osaksi järjestelmää. Sinulla on mahdollisuus pitää koko sivusto Hubin päällä. Tällöin yrityksesi domain osoittaa suoraan Hubiin. Jos taas haluat pitää sivustosi muualla, luodaan erillinen subdomain, joka ohjaa oikeille sivuille. Normaalisti tälläisiä sivuja ovat mm. laskeutumissivut tai blogi. 

Subdomainit näyttävät esimerkiksi tältä: 

  • http://info.yoursite.com
  • http://blog.yoursite.com
  • http://go.yoursite.com
  • http://www2.yoursite.com

Liidiseurannan asentaminen 

Huom. jos sivustosi on Hubin päällä, et tarvitse tätä toimintoa. 

Liidiseuranta tarkoittaa sitä, että jos sivustosi ei ole Hubin päällä, niin silloin kaikki nykyisten sivujen laskeutumissivustot ja formit korvataan Hubin vastaavilla. 

CRM-integraatio 

Mikäli sinulla on CRM-järjestelmä ja haluat integroida sen osaksi markkinoinnin automaatiota, on se mahdollista tehdä käyttöönoton yhteydessä. Sopivia CRM-järjestelmiä ovat mm: 

  • Salesforce.com 
  • Sugar CRM
  • Highrise CRM 
  • Netsuite CRM 
  • Microsoft Dynamics CRM 
  • Infusionsoft CRM 
  • Nimble Social CRM 

Huom: CRM-integraaio ei ole voimassa Basic-versiossa. Mikäli sinulla on jokin muu CRM, niin kysy Sales Communications -kontaktiltasi lisätietoja asiasta. CRM-integraatio on aina tapauskohtainen ja integraatio kannattaa varmistaa aina etukäteen. Lisää tietoa integraatiosta developers.hubspot.com ja http://developers.hubspot.com/docs/overview

Nykyisten liidien ja kontaktien vienti järjestelmään 

Nykyiset liidit ja kontaktit viedään järjestelmään CSV-tiedostona. Normaalisti tämä koskee nykyistä asiakas- tai markkinointirekisteriä. 

Sosiaalisen median kytkeminen HubSpot-järjestelmään 

Yrityksen ja avainhenkilöiden sosiaalinen media kytketään osaksi markkinoinnin automaatiota sisällön jakamiseksi. Kytkentä tehdään Facebook, Twitter ja LinkedIn-profiileihin. 

Huom. jokaisen henkilön suostumus kannattaa varmistaa etukäteen. Kontaktien liittäminen ei ole pakollista. Yrityksen omat sivustot kannattaa kuitenkin liittää. Tällöin sisältöä voidaan jakaa helposti sosiaalisessa mediassa kohderyhmälle. 

Blogi setup tai nykyisen blogin liittäminen mukaan 

Blogi on tärkeä osa sisältömarkkinointia ja siksi onkin tärkeää liittää blogi osaksi markkinoinnin automaatiota. Mikäli sinulla ei ole nykyisillä sivuilla blogia, voidaan se liittää osaksi nykyisiä sivujasi. Nykyinen blogisi voidaan myös tuoda osaksi Hubin hostaamaa blogia. 

Oman liikenteen poistaminen analytiikasta 

Oma liikenne kannattaa blokata analyyseistä pois. Jokainen sisäinen IP-osoite blokataan pois, jotta saadaan mahdollisimman oikeat tulokset. 

Kaikki mitä haluat tietää HubSpotin CRM:stä

HubSpot CRM:n avulla hallinnoit asiakkaitasi, ja myynnin toimintaa yhdestä ja samasta paikasta. Kokosimme yhdelle sivulle kaikki tarvittava tieto HubSpot CRM:stä.