HubSpot Salesin viisi tehokkainta myynnin työkalua
Kuuntele blogi
HubSpot Sales on myynnin, sen johtamisen ja ohjaamisen tueksi luotu ohjelma. Se luo käyttäjälleen kokonaisvaltaisen kuvan myynnin tilasta nopeasti tarjoten samalla kaikki tarvittavat työkalut. Ohjelman avulla säästät aikaasi ja voit keskittyä kaikkein pyhimpään - myyntiin.
Yksi kauneimpia puolia Sales -ohjelmassa on käytettävyys. Saman työkalun alle on yhdistetty tarvitsemasi välineet kattamaan koko myyntiprosessin. Nämä työkalut auttavat ymmärtämään, miksi ja mitkä eri toiminnat tuottavat tulosta ja mitkä eivät. Kaikki tämä perustuu dataan ja raportointiin.
HubSpot Sales seuraa automaattisesti mitä vierailijat tekevät sivuillasi. Se seuraa myös miten sinun lähettämiisi sähköposteihin reagoidaan. HubSpot toimii avoimesti ja pyrkii auttamaan sinua ymmärtämään, mikä versio sopii sinun tarpeisiisi parhaiten. Hinnastosta näet, mitä ominaisuuksia tarvitset.
Tehokkaimmat työkalut myyntiin
Dashboard
Dashboardilta eli työpöydältä löydät omien valintojesi mukaan luodut mittarit. Työpöytä luo nopean yleiskatsauksen niiden KPI:den perusteella, jotka olet itse valikoinut. KPI:t, käytetty data ja mittareiden sijoittelu on käyttäjästä itsestään kiinni. Kustomoitu työpöytä auttaa pitämään katseen oikeassa maalissa.
Dashboardista ja myynnin raportoinnista voit lukea lisää HubSpotin blogista.
![Sales Reporting in HubSpot](https://www.hubspot.com/hs-fs/hubfs/sales%20dashboard.gif?t=1519127746545&width=640&name=sales%20dashboard.gif)
Hyöty: Saat nopean katsauksen tämän hetkiseen suoriutumiseen myynnin tavoitteisiin nähden.
Contacts
Contacts eli kontaktit kohdan alapuolelta löydät kaikki tallennetut yhteystiedot yksittäisille henkilöille. HubSpot luo automaattisesti sähköpostien perusteella yhteystietokortit. Kontaktit tehostavat seuraavan vaiheen suunnittelua ja toteutusta, kun aikasi ei kulu tiedon käsittelyyn ja sijoitteluun.
Filtteröimällä kontakteja eri perustein voit segmentoida kontaktikantaasi tarpeidesi mukaan. Näin voit valikoida mihin listoihin tahdot keskittyä eri myynnin vaiheissa.
![Näyttökuva 2018-02-20 kello 14.10.41](https://www.salescommunications.fi/hs-fs/hubfs/Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.10.41.png?width=400&height=400&name=Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.10.41.png)
Hyöty: Kontaktit auttavat sinua seuraamaan mitä henkilö on tehnyt sivuillasi ja mitä aktiviteetteja sinä ja muut yrityksestäsi ovat tehneet hänen kohdallaan.
Templates
Templates eli mallit toimivat sähköpostien pohjina. Tämä markkinoinnin automaation työkalu nopeuttaa kontaktointia, jolloin voit keskittyä muihin myynnin tehtäviin. Voit tallentaa malleihin personointi-aukkoja, jotka HubSpot täyttää automaation avulla lähettäjän kontaktikortista. Esimerkiksi etunimi ja yrityksen nimi ovat oivallisia tehostamisen tapoja.
![Näyttökuva 2018-02-20 kello 14.04.56](https://www.salescommunications.fi/hs-fs/hubfs/Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.04.56.png?width=400&height=200&name=Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.04.56.png)
Hyöty: Mallit mahdollistavat nopeiden emailin kirjoittamisen persoonalliselta tuntuvalta tavalta.
Meetings
Meetings eli tapaamiset tarjoavat upotetun kalenterin valitsemallesi sivupohjalle. Kalenteri mahdollistaa sivulla vierailijoille ajan varaamisen kalenteristasi heille sopivana aikana. Voit luoda useita eri kalentereita eri sivuille. Tapaamiset toimivat Google Calendarin, Office 365:n ja HubSpotin oman CRM:n kanssa.
![Näyttökuva 2018-02-20 kello 14.02.21](https://www.salescommunications.fi/hs-fs/hubfs/Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.02.21.png?width=400&height=300&name=Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.02.21.png)
Hyöty: Tarjoat liidillesi mahdollisuuden ajanvaraamiseen hänelle sopivana aikana. Kumpikaan ei käytä aikaansa turhiin järjestelyihin ja säätämiseen ajankohdan löytämiseksi.
Sequences
Sequences eli ketjut luovat sinulle markkinoinnin automaation avulla yhteydenpidon prospekteihin. Ketjujen avulla lähetät eri kriteereillä kvalifioiduille liideille haluamasi sähköpostit. Kun lähettäminen tapahtuu markkinoinnin automaation ja personoinnin kautta, jää sinulle aikaa keskittyä tehtäviin, jotka eivät ole manuaalisia.
![Näyttökuva 2018-02-20 kello 14.00.17](https://www.salescommunications.fi/hs-fs/hubfs/Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.00.17.png?width=400&height=500&name=Na%CC%88ytto%CC%88kuva%202018-02-20%20kello%2014.00.17.png)
Hyöty: Kun kontaktointi ja seuranta tapahtuvat markkinoinnin automaation ja personoinnin kautta, jää sinulle aikaa keskittyä tehtäviin, jotka eivät ole manuaalisia. Lisäksi varmistat, että jatkokontaktointi tulee suoritettua.
HubSpot Sales -ohjelma riittää
Henkilökohtaisesti en ole tarvinnut muita myynnin tueksi suunnattuja työkaluja tutustuttuani tähän ohjelmaan. Nopeus, helppokäyttöisyys ja ennen kaikkea käyttötarkoitukseensa optimoidut työkalut säästävät aikaa ja tehostavat ajankäyttöä. Otetaan sinullekin HubSpot käyttöön!
Lue HubSpotin uutuudet vuodelle 2018.