Markkinoinnin automaation hyödyntäminen osana digitalisoituvaa markkinointia ja myyntiä on kasvamassa huimaa vauhtia. Kehityksessä olemme Suomessa edelleen jälkijunassa, joten hyvä niin! Sopivan teknologian valinta ei ole yksiselitteinen juttu ja toisinaan eri palveluntarjoajien ratkaisuja on vaikea verrata.
Miten HubSpot poikkeaa kilpailjoistaan ja mitä se tarkoittaa puhuessaan 360-ratkaisusta?
HubSpotilla on monta mainiota piirrettä, joista yksi on ylitse muiden. Nimittäin se, että kaikkia ratkaisuja tukee hyvin vahva käytännöllinen ja teoreettinen ajattelu. Teknologia suunnitellaan käyttäjälähtöisesti kokonaiskuvaa tukien. Mitä tarkoitan?
Kokonaisvaltaisuutta. Hubilaisten 360-ajattelu lähtee yrityksen tavasta käsittää muuttunut ostamisen ympäristö – ja siihen tarkoin linkittyvä ajatus InBound-markkinoinnista sekä digitaalisesta myyntisuppilosta.
HubSpotin kehittämän metodologian mukaan modernin markkinointi/myynnin pitää menestyä viidessä eri myynnin vaiheessa, hyödyntäen niille ominaisia välineitä oikea-aikaisesti ja asiakkaan ostopolkua ymmärtäen. Digitaalisen myyntisuppilon voisi lyhyesti kuvailla seuraavanlaisesti:
Suppilon eri vaiheet liittyvät olennaisesti järjestelmän erottuvuuteen ja 360-lähestymiseen. HubSpot-alusta on tällä hetkellä ainoa, joka tarjoaa asiakkaan ostosmatkan jokaiselle vaiheelle keskenään täydellisesti integroituvat työkalut ja mittarit.
Markkinoinnin automaation yleisimmät järjestelmät kuten Marketo ja Eloqua toimivat erinomaisesti ostoprosessin muutamalla askelmalla, mutta yksikään ei tällä hetkellä ota yhtä kokonaisvaltaisesti haltuun koko prosessia.
Tästä syystä HubSpot on niin vahva myös pienten ja keskisuurten yritysten joukossa – kaikki löytyy haluttaessa yhden katon alta, järjestelmän käyttäminen on helppoa ja nostaa markkinointi/myynnin tekemisen aivan uusiin sfääreihin.
Olemme aiemmissa blogeissamme ottaneet kantaa ns. Frankenstein-ilmiöön, eli tilaan missä yritys kamppailee useiden eri järjestelmien kanssa. Integraatiot ontuvat, käyttöjärjestelmät ovat erilaisia, kursseja käydään ja IT-firmat lypsävät. HubSpotin 360-ajatuksen mukaisesti markkinoinnin automation järjestelmän alle saadaan nyt kaikki työkalut kuten mm.
Haluatko täydellisen ominaisuustaulukon? Saat sen hintojen kera HubSpotin sivuilta.
HubSpotin platformin etuna on siis kokonaisvaltainen ajattelu, jonka pohjalta varsinainen teknologia taipuu asiakkaan tarpeisiin juuri siinä laajuudessa kuin halutaan.
Voit jatkaa WordPressillä tai laittaa sivustosi COS:iin (Content Optimization System).
Voit kokeilla uutta crm-ohjelmaa tai integroida HubSpot-platformi nykyiseen asiakkuuden hallintajärjestelmääsi.
Voit valita ne työkalut ja seurata niitä mittareita, joita haluat.
HubSpotin 360 lähestyminen tekee markkinoinnista digiajassa tehokasta, helppoa ja kokonaisvaltaista.