Kuuntele blogi
HubSpot CMS:n ilmaisversio on suunnattu erityisesti pienille yrityksille, jotka vasta aloittelevat liiketoimintaansa ja ovat rakentamassa kenties ensimmäistä omaa verkkosivustoaan. Yrityksen ollessa alkutaipaleellaan verkkosivusto halutaan luultavasti rakentaa vähin kustannuksin ja resurssein, jolloin maksuton HubSpot CMS on hyvä valinta alustaksi. Se tarjoaa paljon mahdollisuuksia yritykselle, jolla on tavoitteena kasvaa verkkosivuston avulla. HubSpot CMS:lle rakennetut verkkosivut eivät nimittäin ainoastaan auta yritystä löytymään verkosta, vaan sen avulla voidaan kerätä liidejä helposti.
HubSpot CMS tarjoaa kaiken, mitä tarvitaan verkkosivuston rakentamiseen ja hallintaan. Sen avulla verkkosivuston rakentaminen on helppoa, sillä sivustolla voidaan tehdä paljon muokkauksia itsenäisesti ilman koodaamista. Ilmaisversiolla on mahdollista rakentaa sekä verkkosivusto että blogi, joiden avulla yritys voi kasvattaa yleisön tietoisuutta palveluistaan tai tuotteistaan.
HubSpot CMS:n ilmaisversiolla yritys pääsee kokeilemaan maksutta HubSpot-verkkosivujen toimintaa ja näkemään, miten työkalut toimivat.
HubSpot CMS -ilmaisversio ei kuitenkaan ole kokeiluversio, joka muuttuu ajan myötä maksulliseksi, vaan sivuston voi pitää vaikka pysyvästi HubSpot CMS:n maksuttoman version päällä niin halutessaan, jos lisäominaisuuksille ei synny tarvetta.
HubSpot CMS:ää kannattaa käyttää aina yhdessä HubSpot CRM:n kanssa, sillä näin verkkosivustot ja asiakastieto ovat saumattomasti yhteydessä toisiinsa ilman integraatioita.
Yksi HubSpot CMS:n käyttöönoton merkittävimmistä eduista on, että yrityksen kasvaessa on myös helppo siirtyä HubSpot CMS:n versioihin, joissa on lisäominaisuuksia ja mahdollisuus kasvattaa sivujen määrää.
HubSpot CMS on monipuolinen ja helppokäyttöinen sisällönhallintajärjestelmä. Tässä muutamia sen parhaista ominaisuuksista, jotka sisältyvät myös ilmaisversioon.
Drag and drop -editori mahdollistaa verkkosivujen helpon muokkaamisen ilman koodausta tuoden verkkosivujen päivittämiseen itsenäisyyttä ja joustavuutta. Editorin käyttö on helppoa, joten yritys saa verkkosivunsa julkaistua nopeasti ja kustannustehokkaasti. Näin yritys pääsee keräämään liidejä ja kasvattamaan tietoisuutta brändistään ilman viivytyksiä. Käytännössä kuka vain oikeudet omaava pystyy siis editoimaan sivuja, sillä työkalujen käytön oppii nopeasti, vaikka verkkosivujen päivityksestä ei olisi paljon aiempaa kokemusta.
HubSpot tarjoaa CMS:n käyttäjille valmiita teemoja ja pohjia, joita käyttäen sivut voidaan rakentaa. Sivustosta on näin helppo tehdä ulkoasultaan tyylikäs ja yhtenäinen.
HubSpot CMS on yhteydessä HubSpot CRM:ään, joten sen kautta voi seurata sivuston kävijöitä ja konversioita helposti ilman erillisiä integraatioita. HubSpot CMS:ään voi lisätä lomakkeita ja live chateja, joiden kautta voidaan kerätä liidejä. Kontaktien tiedot menevät suoraan CRM:ään. Jos CMS:ään halutaan integroida muita järjestelmiä, HubSpotin App marketplace -palvelu tarjoaa yli 1000 integraatiomahdollisuutta.
Hosting-palvelu varmistaa, että sivusto on aina livenä ja toimii. Sivuston omistajan ei tarvitse huolehtia teknisistä asetuksista.
Suuri osa verkkosivuliikenteestä tulee nykyään mobiililaitteilta, joten on tärkeää varmistaa sivuston olevan mobiilioptimoitu. HubSpot CMS -sivut ovat aina mobiilioptimoidut.
Sivustosta voidaan luoda eri kieliversioita, jos tarve on tavoittaa yleisöä useammalta kielialueelta.
Jos HubSpotin tarjoamista ilmaisista pohjista ei löydy sopivia, HubSpotin asset marketplace -palvelusta on ostettavissa lisää teemoja ja pohjia verkkosivuston rakentamiseen.
Maksullisista HubSpot CMS -versioista HubSpot CMS Starter on edullisin. Tässä käymme läpi, mitä eroa on ilmaisversiolla ja starter-versiolla.
HubSpot CMS -ilmaisversiossa sivuja voi olla enimmillään 25, kun starter-versiossa niitä voi olla 50. Blogissa rajattua ovat blogipostausten, kirjoittajien ja tägien määrä.
Ilmaisversiossa myöskään personoinnit eivät ole mahdollisia verkkosivuilla, eli verkkosivuilla ei voida näyttää kävijäkohtaisesti personoitua sisältöä CRM:n dataan perustuen, kuten CMS Hub Starter -versiossa. Ilmaisversiossa ei myöskään voida käyttää URL-osoitteiden uudelleenohjaus -työkalua.
Ilmaisversiossa on myös näkyvillä HubSpotin brändäys, jota ei puolestaan ole CMS Hub Starter -lisenssillä olevilla sivuilla.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että ilmaisversion rajoituksista huolimatta se on hyvä tapa päästä alkuun HubSpot CMS:n kanssa ja tutustua sen ominaisuuksiin. Päivittäminen ylemmille tasoille onnistuu helposti milloin vain, eikä ilmaisversion kanssa tehty työ mene hukkaan, vaan sivuston rakentamista voidaan jatkaa saumattomasti.
Varaa kalenterista aika, niin keskustellaan HubSpot CMS -sivuista.
HubSpot CMS:llä on ilmaisversion myötä nyt neljä eri tasoista versiota, joista kaiken kokoiset ja kaikissa kasvun vaiheissa olevat yritykset löytävät itselleen sopivan.
Ilmaisversion on helppo tapa pienelle ja vasta liiketoiminnan alussa olevalle yritykselle aloittaa ensimmäisen verkkosivuston rakentaminen. HubSpot CMS:llä voi tehdä myös paljon itse, joten se sallii kustannustehokkaan ja itsenäisen tavan rakentaa ja pitää yllä verkkosivuja.
Starter-versio tarjoaa laajemmin ominaisuuksia ja mahdollisuuksia kasvattaa sivujen määrää. Starter-versiossa on myös mahdollista ottaa käyttöön personointiominaisuudet, ja se sisältää pääsyn HubSpotin chat- tai sähköpostitukeen.
Professional-taso sallii nopeasti kasvaville yrityksille mahdollisuuden optimoida ja personoida vekkosivustoa helposti. Siinä on ilmais- ja Starter-versioihin sisältyvien ominaisuuksien lisäksi mahdollista personoida kävijän kokemusta laajemmin ja esimerkiksi optimoida verkkosivustoa A/B-testauksin ja räätälöityjen raporttien avulla. Professional-taso mahdollistaa myös suuremman sivujen ja blogien määrän.
Korkein taso ja soveltuu etenkin suuremmille yrityksille. Sen avulla on helppo hallita kasvavaa brändiä ja useampia järjestelmää käyttäviä tiimejä. Sen avulla voi luoda merkittäviä digitaalisia kokemuksia asiakkaille ja verkkosivuston kävijöille, ja se tarjoaa entistä laajemmat optimointi-, testaus-, raportointi- ja analytiikkamahdollisuudet.
Ensimmäistä verkkosivustoa suunnitteleva yrittäjä saattaa miettiä, miksi valita HubSpot CMS muiden verkkosivustojen sijaan. Tunnetuin ja yleisin vaihtoehto on WordPress, joka on myös ilmainen verkkosivualusta. Hubspot CMS on kuitenkin WordPressiä helppokäyttöisempi ja siinä pystyy tekemään paljon enemmän paljon vähemmillä teknisillä taidoilla.
WordPress myös edellyttää varsinkin sivuston kasvaessa yhä enemmän uusia lisäosia, kun siihen halutaan lisätä uusia ominaisuuksia. HubSpot CMS sen sijaan on helppo päivittää seuraavaan tasoon yrityksen kasvaessa. Verkkosivustoa voi kasvattaa saumattomasti, ja sisällönhallintajärjestelmä säilyy yhtä helppokäyttöisenä ja selkeänä.
HubSpot CMS:llä myös liidien kerääminen onnistuu huomattavasti helpommin, sillä WordPress vaatii lisäosan, jos haluat lisätä sivustolle esimerkiksi lomakkeita. HubSpotissa lomakkeiden luominen onnistuu ilman lisäosia ja tiedot siirtyvät suoraan CRM:ään.
Muista sisällönhallintajärjestelmistä esimerkiksi Wix ja Squarespace ovat helppokäyttöisiä, mutta vaativat myös integraatioita toimiakseen yhdessä CRM:n tai muiden järjestelmien kanssa. HubSpot CMS:ssä kaikki verkkosivustollasi tarvitsemasi työkalut toimivat automaattisesti yksiin.
HubSpot CMS:n suurin etu verrattuna muihin järjestelmiin on, että se ei ole vain verkkosivusto vaan saumaton osa yrityksen liiketoimintaa, sillä se on yhteydessä asiakasdataan ja mahdollistaa siten asiakkaiden paremman palvelemisen. Lisäksi se mukautuu helposti yrityksen muuttuviin tarpeisiin liiketoiminnan kasvaessa ja kehittyessä.
Sales Communications rakentaa yrityksille verkkosivustoja HubSpot CMS -alustalle yhteistyössä Weesaksen kanssa. Oli kyseessä sitten ensimmäiset verkkosivut tai verkkosivu-uudistus, meiltä saat asiantuntevaa palvelua yrityksesi tarpeita silmällä pitäen.
HubSpot CMS -alustalle rakennetut verkkosivut takaavat alusta lähtien, että verkkosivusto ei ainoastaan näytä hyvältä, vaan on myös työkalu liidien keräämiseen. Näin ne mahdollistavat asiakkaan laittamisen keskiöön.
HubSpot CMS on erityisesti hyvä valinta verkkosivustoalustaksi, jos käytössä on tai on suunnitteilla ottaa käyttöön muita HubSpotin työkaluja, kuten CRM tai markkinoinnin automaation työkalut. Mutta se on hyvä valinta jokaiselle yritykselle, joka haluaa helppokäyttöisen verkkosivualustan, jonka ansiosta jää enemmän aikaa muun liiketoiminnan kehittämiseen.
Kun uusien verkkosivujen rakentaminen on ajankohtaista, ole meihin yhteydessä ja katsotaan, millainen ratkaisu toimii teille parhaiten.