1105.2015
Kuuntele blogi
Noniin sitten kypärää päähän kun suurimmat Google Analytics -fanit hyökkäävät päälle. Koitetaanpa päästä kuitenkin kirjoituksen loppuun asti koska tottahan tämä vain on, vaikka ei varmasti montaa miellytä.
Google Analytics ei ole hyvä Inbound markkinoinnin työkalu. Jos tämä nyt kuulostaa aivan pöyristyttävältä niin et ole varmastikkaan kokeillutkaan toista analytiikka työkalua? Ja jos tosissaan meinaat, että Google Analytics on "se" juttu tähän hommaan, niin et taida inbound-markkinointia edes tehdä, vaan lähinnä "internet-markkinointia".
Google Analytics
Asioista on hyvä puhua ja tämä kissa nostetaan pöydälle nyt, kyllähän Google Analyticsiä tulee käytettyä. Kerran pari viikossa.
Mutta lähinnä vain "toisena mielipiteenä" datalle. HubSpotin analytiikan ja Google Analyticsin suurin ero on siinä, miten ne laskevat kävijän sivuillasi. HubSpotilla yksi kävijä on yksi kävijä. Google Analyticsin kävijä on taas aikaan sidottu, joten luonnollisesti Google Analytics näyttää korkeampia tuloksia.
HubSpotin analytiikkatyökalu on meidän valinta. Jos pelkkää Google Analyticsiä käytettäisiin, niin olisi pakko hallinnoida useita myyntisuppiloita (i.e sähköposti, SoMe kanavat, ländäri alustat, verkkosivut). HubSpotin työkalulla kaikki data nivoituu nätisti yhteen, on tunnistettavaa, merkattavissa ja tahtoessasi seurattu CRM järjestelmän läpi. Sitä paitsi voihan sitä päivät pitkät elvistellä montako kävijää on sivuilla käynyt, mutta kulmahuonetta varmasti kiinnostaisi enemmän tietää moniko niistä kävijöistä konvertoitui liideiksi, ovatko nämä liidit "lämpimiä" ja kuinka moni liidi on tätä nykyä asiakkaanne? Sitä.. Google Analytics ei sinulle kerro..
Leppoisa luonne ja lännen nopein koodin näpyttelijä. Jonia kiinnostavat erityisesti modernit web-teknologiat ja jatkuva oman osaamisen sekä tietotaidon kehittäminen.