Kuuntele blogi
HubSpot-portaalianalyysi on tarkoitettu niille yrityksille, jotka haluavat HubSpotista kaiken hyödyn irti. Listasimme viisi syytä, kun on aika tehdä HubSpot-portaalianalyysi.
1. Portaali on alhaisella käyttöasteellaKun portaalin ominaisuuksista on alle puolet käytössä, on syytä miettiä miten eri ominaisuudet voitaisiin ottaa käyttöön markkinoinnin, myynnin tai asiakaspalvelun parantamiseksi.
2. Ette osaa käyttää HubSpotin ominaisuuksia
Toinen yleinen syy sille, miksi HubSpotista ei ole saatu kaikkea hyötyä irti on osaamisen puute. Hienoilla työkaluilla ei voi tehdä mitään, jos työkalujen käyttäjä ei ymmärrä miten niitä voitaisiin hyödyntää.
3. Markkinointi ei tuota toivottuja tuloksia
Yksi yleinen haaste on se, että markkinointi ei pysty tukemaan liiketoiminnan kasvua. Tällöin on syytä pohtia miten markkinoinnin tekemistä pitäisi muuttaa ja miten HubSpot voisi tässä tukea.
4. Myynti ei saa klousattua kauppa
Haaste voi löytyä myös myynnin päästä. Vaikka markkinointi tuottaa loistavan määrän myyntimahdollisuuksia, myynti ei saa näitä konvertoitua kaupaksi. Silloin kannattaa miettiä yleisesti asiakashankinnan prosessia ja hioa myynnin tekemistä vastaamaan paremmin asiakkaan tapaa ostaa. Tässä tapauksessa kannattaa miettiä, miten HubSpot voisi tukea myyjiä klousaamaan paremmin kauppaa.
5. Markkinoinnin ja myynnin yhteistyön johtaminen on vaikeata
Kuulostaako tutulta? Markkinoinnilla on markkinoinnin tiedot ja myynnillä on myynnin tiedot ja nämä molemmat eivät keskustele keskenään? Tällöin on syytä miettiä miten myynnin ja markkinoinnin dialogia ja yhteisiä prosesseja voitaisiin parantaa sekä miten HubSpot voisi tukea tässä.
Löysitkö itsesi ja teidän yrityksen jostain näistä tapauksista? Jos kyllä, varaa alla olevasta kalenterista aika portaalianalyysin kartoituspalaverille. Palaverissa keskustellaan teidän tarpeista ja tavoitteista, hoidetaan pääsy teidän portaaliin sekä varataan varsinainen aika portaalianalyysille.
Janilla on yli 20 vuoden kokemus asiakasyritysten myynnin kasvattamisesta. Hän on erikoistunut inbound-markkinointiin, myyntiin, konvertoimaan verkkovierailijoista myyntiliidejä sekä siihen, miten tehdään myyntiä niin, että ihmiset todella ostavat. Jani on merkittävä sosiaalisen median tekijä markkinoinnin ja myynnin parissa. Hänen suosituimmat kanavansa ovat podcastit KasvuPodcast, Lead & Trust, Myyntikanava ja Suoraa puhetta.