Markkinoinnin mittaaminen on tärkeää
Markkinoijina me teemme väsymättä töitä lukuisien mittareiden kanssa. Seuraamme klikkejä, impressioita, konversioita, saatuja liidejä/kanava, vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa ja niin edelleen.
Samalla monet esimiehet ymmärtävät teoriassa, että toimiva markkinointitiimi pystyy vaikuttamaan suoraan yrityksen tulokseen. Yli 70 % johtajista ei usko, että markkinoijat ovat tarpeeksi keskittyneitä tuloksiin, jotta voisivat kasvattaa kysyntää.
Olemme koonneet e-kirjaan 6 keskeistä markkinoinnin mittaria. Lue kirjasta, mitä tarkoittavat ja miten lasketaan
- asiakkaan hankintakustannus
- markkinoinnin prosentuaalinen kustannus asiakkaan hankintakustannuksesta
- asiakkaan elinkaaren arvon ja hankintakustannuksen suhde
- asiakkaan hankintakustannuksen takaisinmaksuaika
- markkinoinnista tulleiden asiakkaiden määrä prosenteissa
- prosenttiluku asiakkaista, joihin markkinointi on vaikuttanut.